Gå til innhold

drikker dere cola???


ls83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

he he ja cola og knekkebrød er det eneste som duger når kvalmen er på det verste. prøver å drikke pepsi max istedet da det er vesentlig mye mindre kalorier i det enn i cola. cola er jo det verste man kan drikke nesten både i forhold til vekt og tenner.

Drikker vanligvis ikke brus så jeg ble avslørt av noen venner at jeg måtte være gravid ettersom jeg plutselig drakk brus he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De offisielle anbefalingene er maks 1 liter cola om dagen, ELLER 1-2 kopper kaffe, ELLER 3-4 kopper te. Dette pga koffeininnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje litt ann på hva kroppen er vant til fra før også... eller kanskje ikke bor babyen har jo ikke dine vaner.

Men uansett så om jeg en sjelden gang tar meg et glass cola så merker jeg det godt at det er en i magen som blir hyper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er ei som drikker pepsi maxi sukkerfri - og vil bare si at det ikke er så bra for kroppen eller babyen alle disse søtstoffene som aspartam. Blodsukkeret stiger også fortere av disse stoffene. Bedre med vanlig cola da!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke aspartam gir stigende blodsukker. Fant en interessant artikkel om aspartam spesielt:

 

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article31974.ece

 

Her står det at det faktisk gir lavt blodsukker.

 

Men enig i at det er bedre med vanlig cola ja.. tror fortsatt man vet alt for lite om skadene som de kunstige søtstoffene kan gi... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker veldig lite brus for tiden, blir for søtt. Drikker litt forskjellig igrunn. Både lett og vanlig....... MEN, cola er best=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker og spiser akkurat det jeg har lyst på, siden jeg egentlig ikke har lyst på noe som helst...men MÅ spise for å roe kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk cola på "resept" fra legen min her om dagen:-D Jeg drikker det vanligvis ikke, for jeg synes ikke det er noe godt, men det stagnerer kvalmen, og det er bare derfor jeg drikker det. Rist ut kullsyren, og putt isbiter i, men selvfølgelig bare til den verste kvalmen gir seg;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd om du føler deg dehydrert eller kaster opp mye er å blande cola og farris 50-50. Da får du i deg sukker og div mineraler som kroppen trenger. Ellers anbefales light utgavene av all brus , dette får ikke blodsukkeret til å stige sånn som vanlig brus. Det er jo derfor bla diabetikere drikker dette..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann...

Jeg drikker ikke brus i det hele tatt...Drikker masse vann bare jeg...Og naar jeg kjenner at kvalmen kommer,saa tar jeg noen draaper med sitron i vannet det lindrer litt...

Men som en annen nevnte her,det er vel hva den enkeltes kropp er vant med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, drikker Cola, men skal slutte når kvalmen gir seg! Drikker små slurker når kvalmen er ille. Maks en liter per dag. Drikker ikke lettbrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...