Gå til innhold

duo test

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått tilbud om duo test på ullevaal er 40 år, dette blir mitt andre barn. jeg lurer på om alle dere andre på 40+ har tatt denne testen, jeg er litt urolig for alt dette med undersøkelser, er forøvrig 8+3 idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 37 år og har tatt duotesten.

Jeg fikk tilbud om testen fordi jeg tidligere har fått barn med sjeldent kromosonsavvik som døde under svangerskapet.

Nå er jeg forøvrig 33 uker på vei og svangerskapet har gått veldig fint.

Før de tar testen gir de deg genetisk veiledning hvor de blandt annet forklarer risiko i fht alder samt hva en duotest kan vise kontra f.eks fostervannsprøve.

Selve duotesten er det ingen fysisk risiko med å ta, men den gir heller ikke helt sikkert resultat slik en fostervannsprøve gjør.

Jeg vet ikke om dette gjorde deg noe klokere.

Skrevet

Hei!

Jeg blir snar 38 år, alle som fyller 38 år det året de skal ha barn skal tilbys duotest. Det er en grei sak dette. Først skal man til samtale, der for man vite litt om hvordan dette fungerer. Man får stille eventuelle spørsmål. Deretter er det ul, og det er jo bare koselig. Det neste er blodprøve, så er man ferdig . Etter ca 14 dager har de regnet seg frem til hvor sansynlig det er for at det er noe galt. Er det sansynlig tilbyr de forstervannsprøve.

Skrevet

heisann. joda ble litt klokere jeg, det er jo fint at legene følger opp det kan jo spare oss for mye vondt senere,

Skrevet

Er 40 år og får andre barnet mitt. Tok kun ultralyd ikke blodprøve. i følge UL var sannsynlighet for å føde et barn med down syndrom hos meg som for en 31 åring kvinne. Det var greit for oss. Første barnet fikk jeg med 36 og da tok jeg ikke noe prøver i det hele tatt.

Skrevet

Når i svangerskapet blir en duo test tatt??

Skrevet

den må utføres innen uke 13 hvis ikke jeg husker feil.Det er i vært fall tidlig.

Skrevet

hei, dette hørte jo betryggende ut, det er noe jeg og kommer til å gjøre, jeg har hatt to sa før, en når jeg var 33 og en når jeg var 36, føler dette svangerskapet kan gå bra, derfor vil jeg ikke skakes opp med masse prøver og spekulasjoner, er godt voksen og føler jeg kan takle det meste , ehh tror jeg da

Skrevet

duoteste taes i uke11-13 ja, det beste ihht ul er visst i uke 11.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...