Gå til innhold

Hvordan føles bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er det jeg har, men dersom jeg har vært veldig aktiv - eks. gått lang tur etc. og setter meg ned, er det ofte vondt i underlivet når jeg reiser meg og begever meg igjen - akkurat som om noe er løst. Det går ofte over av seg selv igjen etter en kort stund i bevegelse. Kan denne være bekkenløsning? (er i uke 27)

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kjenner det også på den måten. Men jeg merker det mest når jeg sitter, får veldig vondt i korsryggen, og noen ganger vondt i halebenet når jeg setter meg. Vet ikke om det har noe med bekkenløsning å gjøre en gang! Skal ikke til lege før i slutten av måneden.

Det er helt normalt å ha vondter i rygg og bekken når man er gravid. Tenk på den ekstra belasningen! Pluss at alt mulig strekker og flytter på seg. Legen kan undersøke om det er symptomgivende bekkenløsning. Og når han/hun gjør det (presser på skambeinet) så gjør det vanvittig vondt om det er symptomgivende BL (alle har en form for BL når de er gravide, men for noen gir dette symptomer i form av smerter, mens for andre ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...