Gå til innhold

Første dag i barnehagen, og jeg lurer.....

Anbefalte innlegg

hvorfor i all verden er det noen foreldre som sender syke barn i barnehagen???

Vi har hatt første tilvenningsdag i dag. En stakkars liten jente var der, kjempesnørrete og misfornøyd. Hørte enn ansatt kommentere at hun var litt varm i panna. Selvfølgelig kan man bli syk utover dagen, uten at foreldrene visste barnet ikke var friskt nok for å være i barnehagen. Men det var ikke tilfellet her. Da mamman kom for å hente, og en ansatt påpekte at jenta var forkjøla, svarte moren "ja, hun er visst både det ene og det andre!"

Selvfølgelig skal jeg passe mine egne saker og ikke klage over den stakkars jenta som ikke fikk slappe av hjemme, men hun utgjør jo stor smittefare! Jeg synes foreldre bør være flinkere til å ha syke barn hjemme. Og jeg synes barnehagen bør si i fra at de ikke tar i mot syke barn. Er jeg urimelig?

Fortsetter under...

Dette er et evig problem i barnehagen! Barn som kommer, selv om de ikke er i form. Barn som har kastet opp på natta, men ikke idag altså! Barn som har feber og som er snørrete.

Det er nok ikke alltid lett for foreldrene å vurdere på morgenkvisten om barnet er friskt nok til barnehagen. Og mange har jo ikke lyst/mulighet til å være hjemme fra jobb om det viser seg at barnet er friskt.

Men da er det iallefall viktig at de kommer å henter barnet sitt når de blir ringt etter!!

En ting er at barn som har feber, de som har kastet opp etc ikke skal være i barnehagen, men om man ikke kan sende noen barn i bhg fordi de er snørrete- ja da må stort sett hele bhg være hjemme fra september til april da...

Det må være feber og allmenntilstand som avgjør om barna kan i barnehagen eller ikke. Snørr, hosting og smittefare (forkjølelse) er det støtt. Barna kjeder jo vettet av seg hvis de må være hjemme helt til alle symptomer er borte, og foreldre som har mer enn ett barn må nærmest dele på en stilling fordi en alltid må være hjemme. Hos oss har vi vært hjemme en uke nå fordi barna ikke får feber på likt. De avløser hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...