Vannmann35 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Lurer på hvordan dere gjorde det med dukene? Vi kommer mest sannsynlig til å sitte i en hestesko, og bordene blir derfor veldig lange. Er det mulig å få kjøpt så lange duker, eller må man kjøpe mange små? Hvordan gjøres dette - er litt blank her...
Happy H Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 vi kjøpte papirduke til bordene. merket duni,litt mer eksklusive, så de va helt mye og såg ut som en vanlig duk ble kjempe fint og du kan klippe til den lengden du trenger!=) pyntet oppå med en tynn gjennomsiktig løper i gull, ca 25cm bred!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Laken kan fint brukes! Av den litt tykkere typen som er faldet fint seff ;=)
grå :) Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 rema 1000 har noen hvite som er i papir og plast. veldig ok. de var ikke så dyre heller, men husker ikke nøyaktig pris
Hjertefamilien Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Vi kjøpte metervare på Stoffogstil.no Klippet og sydde. Sydde 10 duker a 2.60mx1.40 til bordene etter middagen, og 3 lange a 10 m x1.40 ca til hesteskoen. Ble billig og fint! Kjøpte bleket lerret :-)
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 vi skal også bruke papir duken til duni, bare den tykke typen. de vanlige billige lager for mye lyd når folk er borti, derfor bruker vi litt ekstra penger på de som ikke *bråker* sånn.
Vannmann35 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2007 Hvor får man egentlig kjøpt disse dukene?
Hoppsann er Gravid for 3-Gang Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 Her hvor vi bor får vi kjøpt dem på binders, ica maxi, og cash and carry. coop obs kanskje? tilbords? er ikke helt sikker. men de selger dem ganske mange plasser, bare til å titte litt innom forskjellige plasser som selger servietter ol. lykke til.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2007 #10 Skrevet 10. oktober 2007 Har blitt anbefalt nervøst fløyel. Det er billig i metervare og lett å vaske!
Dronningen! Skrevet 10. oktober 2007 #11 Skrevet 10. oktober 2007 Om man tar nervøs fløyel er den penest i lyse farger, eller så stjeler den mye av oppmerksomheten fra borddekkingen. Hadde jeg vært deg (HI) ville jeg heller ha kjøpt metervare og faldet det. Papirduker synes jeg ikke har noe i et bryllup å gjøre. Om du bor i nærheten av Oslo kan du dra til Grønland å kjøpe stoff der - billig og fine stoffer. Eller bestille på Stoff og stil..... Lykke til!
Vannmann35 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2007 Bor i Oslo ja:-) Har vært inne på tanken å dra til Grønland eller Ikea for å kjøpe metervare. Men problemet er at jeg ikke har symaskin... Moren min har da, men hun bor 5 timer unna, så spørs om jeg orker frakte med med masse stoff og sette henne i sving...
Dronningen! Skrevet 10. oktober 2007 #13 Skrevet 10. oktober 2007 Da skal jeg fortelle deg om en utrolig oppfinnelse..... I sybutikken har de strykebånd som du kan legge opp med. Det er et hvitt bånd med lim på begge sider. Det legger du inne i bretten og styker over. Voila - oppbretten er ferdig! Eller du kan kjøpe sikksakk - saks og klippe.... Nå er jo de fleste stoffer med jarekant på langsidene, så det eneste stedet du må legge opp er på enden. Håper du skjønner hva jeg mener:o)
Vannmann35 Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. oktober 2007 Hmmm - takk for tipset:-) Hadde ikke tenkt på den muligheten nei...
Vårill Skrevet 10. oktober 2007 #15 Skrevet 10. oktober 2007 I vårt bryllup hadde vi metervare stoff fra JYSK. Først et lag med kjedelig, vanlig, hvitt stoff. Oppå der hadde vi et veldig "levende", lyst hvitt og halvgjennomsiktig stoff. Det var en helt utrolig fin kombinasjon. Vi sydde heller ikke opp stoffene, men tapet det under bordene. det ble utrolig fint og dekorativt... og billig!
Vannmann35 Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2007 Tapet det under bordene? Slik at dukene satt helt stramt og ikke hang ned langs sidene? Det er jammen meg mange alternativer her... Mye man skal ta stilling til, men i grunnen mest gøy det da.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #17 Skrevet 29. oktober 2007 ville ha brukt papirduker,da kan du klippe de så lange du vil ha de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå