Gå til innhold

Hjelp, pliiis!!! Tror jeg har fått forstoppelse...


Solskinnsbolla & solstrålene

Anbefalte innlegg

Har ikke fått vært og bommelommet på en uke nå. Vanligvis gjør jeg det 1-2 ganger om dagen! Dette fører til at jeg har fått mageknip.

Er det noen som har noe tips om hvordan jeg skal bli kvitt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, har ikke den beste peilingen på hva som hjelper... Men drikk masse vann og spis fiberrik kost, det hjelper på fordøyelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten det er noen som spør om det samme litt lenger ned på siden. Så sjekk der om det kom noen bra tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann, el feks sviskejuice, vanlige svisker, rosiner, eller ta deg en tur på apoteket og forhør deg om avføringsmiddel, lactulose feks.

 

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jenter! Hadde en eske med rosiner i skapet, så da er det bare å hive innpå! Og så blir det bare vann på meg heretter. :)

Ikke gøy dette her asså! Er liksom ikke helt i toppers form fra før, så dette må jeg i hvertfall prøve å bli kvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVISKEJUICE!! Fibrer, müsli, frukt. Kutt ut hvitt brød og se over kostholdet ditt! ;)

 

(Vet at det er vanlig med forstoppelse i svangerskepet men nå har vi alle en ekstra god motivasjon til å skaffe oss sunnere vaner....en oppfordring til oss alle her inne alltså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er også et triks å få i seg oljer... som oliven oljer ol... eller tran som du bør ta uansett:) Dette gjør at det smørres litt ekstra. OM du har hatt forstoppelse så lenge ville jeg hørt med et apotek eller med en lege om du kan sette et mini klyx eller noe lignende, lett for at det samler seg opp en hard propp og at det som er mykt bak ikke kommer frem. Når du setter et slikt sprøyter du jo bare opp en olje som smører tarmen og gjør ting glatte og lette og dermed hjelper deg å få det ut. Så kan du forhindre videre forstoppelse etter dette med fiber og frukt ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...