Gå til innhold

han sover bare en time til sammen på dagtid og da i tre "puljer"

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn har alltid vært flink å sove hele natten, og sovet et par timer i strekk om dager. men no nekter han og sove mer enn en halvtime i strekk om dagen, dette fører til at han blir kjempetrøtt om kvelden i sekstiden, dette blir litt problematisk siden han ikke kan legge seg før 8 for å sove bra på natten.. noen ideer til å få han til å sove mer på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

sleit med det samme selv. eneste måten å få frøkena til å sove på var og rugge, kjøre eller trille. etter uker med omentrent null soving på dagtid satt jeg og mannen min sammen og fant ut når vi ville hun skulle sove i løpet av dagen. satte opp klokkeslett og hvor lenge hun skulle sove. så tok jeg henne ut i vogna og trilla a hver gang a skulle sove så a kom inn i rutine. det ble sinnsykt mye gåing men det var absolutt vært det. bare etter et par dager merka vi stor forskjell. nå tar jeg henne med ut i vognen triller i ca 5 minutter utenfor her og hun sovner og sover i 2 til 3 timer av gangen=0)

Skrevet

Hei

Eg har ei jente som ikke vil sove på dagen og det som har virket for oss er å gå tur. Vi går 2 ganger til dagen og 1 time hver gang. I begynnelsen så begynte hun å grine etter 20-30 min men etter en liten stund så sovnet hun igjen og nå kan eg faktisk leggehenne i vognen ut for huset men det er ikke ofte hun sover mer en 1 time. Eg leste at nyere forskning eier at det er bedre med mange korte sove økter en få lange så eg slår meg til ro med det.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...