Gå til innhold

Røykedebatten eller er det kranglesiden??!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

detter står i overskriften:

"Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt"

hvorfor i allverden går dere til angrep på røykerne da.

detter er en røykedebatt.

alle lever på sin måte det må respekteres uansett.

det jeg hadde forventet da jeg gikk inn for å sjekke denne debatten var om de som sliter faktisk kan får litt hjelp, men her er piggene ute og det rakkes ned på de som sliter.

det må da være helt unødvendig.

har vært røyker selv og folk som rakket ned på meg gjorde meg bare ennå mer frustrerert.

det som hjelper er at folk viser forståelse for at det er en avhengighet som for noen er svært vanskelig å kvitte seg med.

noen sier "sluttet på dagen da jeg hadde bestemt meg"

ja jeg gjorde oxo det,men dere vil ikke tro hvor mange forsøk som lå bak.

jeg sier bare...dere som vil slutte,for hver gang dere prøver er dere nærmere mål,sprekker dere har dere ikke tapt for det,reis dere opp og forsøk igjen.

og du er ikke ett dårligere menneske selv om du røyker.

for all del diskuter til krampa tar dere, men slutt å rakke ned på

hverandre,de fleste tar faktisk "du er en dårlig mor" kanske personlig,

skulle hun kanskje ikke det.

dere som kaller andre for dårlig mor,tenk dere om,dere sitter selv i glasshus.

klem fra ei som forstår seg på nikotinavhengighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også avhengig, men sluttet for barnet mitt sin skyld, noe som er (eller burde være) en selvfølge! Skjønner ikke at de som fortsatt røyker bare ikke kan ta imot den kritikken. Hadde jeg fortsatt å røyke, hadde jeg kalt meg selv for en dårlig mor, enkelt og greit.

Når man er så ego, fortjener man å høre det, og de som ikke tåler det: SYND!

Det er ren fakta: Gir man barnet sitt røyk er man en dårlig mor. Innse det, eller forsett å lev i en boble!

Skrevet

Poenget er jo at de skal ta det personlig. Det de gjør er galt!

Skrevet

Hei HI her.

hmm,jammen er dere kvasse:/

det er nok hormonene trur jeg for ingen er så stygge at de kaller mennesker de faktisk ikke kjenner for dårlige foreldre.

men dere er kanskje forbildene vi andre bør leve etter;)

Skrevet

Kvasse ja, men når man signerer me anonym tar eg det ikkje så seriøst...:P

Feigt er det...

Skrevet

Kanskje vi signerer med anonym fordi vi ikke har lyst å få masse sutre-post i postkassen fra røykere som synes mer synd på seg selv enn barnet sitt ;-)

så no er vi som KLARTE å slutte "feige"...?

Huff, for en omvendt verden noen lever i...

Og man trenger ikke kjenne folk personlig for å kunne si at de er dårlige foreldre. Hadde du sett en mor som ga 5-åringen sin en røyk og fyrte på, hadde du ikke tenkt "stakkars unge som har en slik mor"...?

Eller det er kanskje et dumt spm, du hadde vel ikke reagert engang!

• 4 uker senere...
Skrevet

hm, hva med alt DU evt spiser da?, hadde jeg sett at du hadde puttet det i munnen på din 5 åring hadde jeg også tenkt akkurat det. nå må folk slutte å MOBBE folk som røyker. helt sinnsykt hvordan andre skal bland seg i livet til andre, ta nå heller for dere de som drikker og doper seg, enn de som drar røyk ned i lungene sine.

å forresten, tåler man å kritisere andre, bør man være så tøff at man tåler og få tilbakemeldinger å. ANONYMT?=feigt. haha, ler av dere alle.

Skrevet

Til HI!

Dette var et kjempe fint innlegg og jeg må si meg enig med deg på alle punkt. Flott skrevet!

Skrevet

jeg er ny her, men må bare få oppfordre folk til å ikke svare på alle de usaklige innleggene som er her, vær så snill. det oppfordrer bare de som ønsker å provosere til å provosere mer. det er det mest useriøse forumet jeg noen gang har vært på, og jeg ønsker virkelig et forum hvor det går an å diskutere saklig rundt det å være mamma. i stedet skal folk drive å skjelle ut de stakkars røykerne. dette blir for dumt. la vær å svar på slike innlegg!!!

Skrevet

jeg tror fakta at dette går begge veier... bra skrevet HI.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror du har misforstått noe her, det er ikke mødrene det er synd på, men barna. Det er de som må lide for sin mors egoistiske holdning og sin mangel på omsorg!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...