Gå til innhold

Tar dere FOLAT???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tar Folat, og har gjort det ved alle mine svangerskap. Folat anbefales til alle gravide, for å forhindre visse fosterskader, bla ryggmargsbrokk, så tror de aller fleste tar Folat daglig. Er vell ingen som vil ta risken ved å ikke ta Folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig tar jeg folat. I tillegg tar jeg omega-3 og c-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å ta det med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.Ser ingen grunn til å ikke ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart jeg tar folat.. Tar i alle fall ikke sjansen på og ikke gjøre det..:)

Jeg begynte også med en gang jeg oppdaget graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vet at folat er veldig viktig for å forhindre at ryggmargsbrokk og andre handicap oppstår i første trimester så er det vel bare dumt å la være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok folat og omega 3 men har nå gått over til GRAVID etter råd. Fordi dette inneholder: folat, vitamin A, D og E. kalsium, jern og div mineraler, som er bra å bruke i det første trimesteret..

 

Så jeg mener det er viktig. Tar ikke sjansen på å lavære. Og det er jo ikke farlig for hverken meg eller mikro så lenge jeg ikke tar for mye..

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker selv gravid, var på apoteket i går for å spørre om den inneholdt omega 3 og det sa hun dama at det ikke gjorde så jeg skulle ta omega 3 i tillegg..hmm...noen som har fått beskjed om noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar nycoplus folsyre anbefalt på apoteket,noen andre som også tar det? finnes det noe bedre enn det jeg tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar folat ja, gjort det siden vi fikk positivt svar..gjorde det ikke i forje gaviditet (fikk først høre om det når jeg var vel over halvgått), men denne gangen fant jeg ut av ja..hvorfor ikke..

kan ikke gjøre noe vondt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar GRAVID men den er uten omega 3 , det står att det er annbefalt å ta omega 3, men det må du ta vedsiden av. kom veldig dårlig frem på esken, jeg måtte faktisk spørre dama på apoteket hva de mente , om det var inkludert eller ikke og det sa hun att det måtte en ta utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar folat jeg og ja. Min mamma sa "diskret" en gang at folat var viktig, spesielt før man ble gravid, og de første tre månedene. Tror hun har lyst til å bli bestemor.

 

Jeg lurer egentlig på om dere har tenkt å fortsette med folat også etter tredje måned eller ikke? Kan det være skadelig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...