Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må ikke være gift. Å tror heller ikke de sjekker noe særlig opp i om dere har vært regstrerte samboere i 2 år:-) Vet om flere som har vært gjennom prøverør,spm verken er gift eller har vært smaboere i 2 år:-)

Aha. Eg får ringe å høre i måren om det. E litt kjedelig å vente så mange mnd på å komme til samtale for å få vite at man MÅ være gift eller registrerte samboere i 2 år..

Vet ikkje helt ka eg håper på de svarer, hihi.

Det blir jo kjapt et bryllup om man må være det da. :-p

Annonse

vi fikk spørsmål om det når vi fylte ut søknaden.

hvorfor skal de spørre hvis det ikke har noen betydning...?

vi er jo gift,så spurte ikke noe mer om det.så aner egentlig ikke.

Regelen er at man enten skal være gift, eller ha vært registrert samboere i 2 år. MEN, reglene blir ikke alltid fulgt:) Vi fikk starte opp med prøverør selv om vi bare hadde vært registrert samboere i litt over et år.

Da var du heldig!Så bra :) Vi måtte nemlig vente i ca1 år fra alle forundersøkelsene til oppstart med medisiner pga vi ikke hadde hatt samme adresse i 2 år, selv om vi hadde vært sammen i 5 år før det... Måtte også skrive under på at vi hadde vært samboere i 2 år... Men, så bra for dere da! Lykke til :)

Vi måtte bekrefte at vår vårt samberskap hadde vart minst 2 år før vi fikk begynne. Nå ett år siden oppstart måtte vi om igjen skriftelig bekrefte samboerskapet. Denne gangen fordi vi skal ha fryseforsøk.

Vi hører til Haukeland.

Hei Strilen:)

Når vi startet denne prosessen fikk vi beskjed om at de skulle ha bevis på at vi har vært samboere i minst en 1 år eller så skulle de ha kopi av vigselsattesten. De begrunnet det med at det sto i en eller annen lov, og de kunne ikke starte behandling før dette beviset var på plass.

Annonse

Hmm, tydligvis veldig forskjellig fra plass til plass da.

Kan tenke meg at haukeland e streng ja.

Eg var for ung til å få prøverør der, så eg fikk nå bare sitte på gjæret et års tid eg fikk eg beskjed om.

De andre plassene eg ringte å forhørte meg så synes de det var kjempe positiv at eg var 24, at det var konge i forhold til å lykkes.

Synes det e sprøtt at de e så streng på alder.

Men over til at når eg ringte haugesund for å spørre så ble damen veldig munter, og sa at bare slapp helt av. Dette henger ikkje vi oss opp i. Så lenge dere har samme adresse så bryr ikkje vi oss.

Så det kan virke som om det varierer veldig om de fleste ting fra sted til sted da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...