Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Del Skrevet 30. september 2007 Til legen som har debattert mye her. Selv ble jeg igangsatt (to uker på overtid). Var i fødsel i to døgn, men fikk aldri mer enn 4 cm åpning. Til slutt ble det hastekeisersnitt da hjertelyden til babyen ikke var god. Vurderer å få et barn til. Må si jeg har fått fødselsangst. Min første fødsel var helt grusom. Er det mulig å nekte å bli igangsatt? Hvis fødselsen starter av seg selv, ønsker jeg å føde vaginalt. Men igangsetting fungerte ikke på meg sist. Kan man gjøre en avtale om at jeg får keisersnitt hvis alternativet er igangsetting? Jeg orker bare ikke det en gang til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10521645-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gerd Skrevet 30. september 2007 #2 Del Skrevet 30. september 2007 Det er igrunnen et litt vanskelig spm. Det vil sikkert variere litt mellom de ulike sykehusene da de ulike gynekologer har litt ulike holdninger. Jeg ville jo tro at det skulle gå an å komme til en enighet om hvordan dere skulle gjøre det på en måte som fungerte bra. Hvor mange tabletter fikk du inn i skjeden da? Siden du har et keisersnitt nå vil de bruke en annen metode til å sette deg i gang nå uansett. Kanskje dette fungerer bedre for deg? Det går jo an å si noe om at dersom du ikke kommer i gang i løpet av et døgn blir det KS i ro og mak? Det høres jo litt ut som om det kanskje blir KS på deg uansett om du må igangsettes?? De ulike kvinnekroppene reagerer jo ulikt på igangsetting. Noen reagerer fort andre ikke - kommer også an på hvor moden du er i utgangspunktet. Snakk med legen på forhånd! Det må gå an å bli enige om noe uansett! Lykke til. Jeg følte ikke sette svaret var noe særlig hjelp, men det er som sagt ikke så lett å svare når jeg ikke vet helt hvem som evt. skal bestemme... Men husk at om du får KS nå blir det uansett KS ved en evt nr tre - og da er det jo ikke sikkert du får lov å få flere barn så kanskje det er lurt å prøve en vaginal fødsel?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10521645-til-legen/#findComment-10523244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
1+1=2* Skrevet 1. oktober 2007 #3 Del Skrevet 1. oktober 2007 Takk for svar! Igangsetting fungerte ikke på meg. Ble igangsatt mandag morgen. Ungen ble tatt med keisersnitt onsdag kveld. Fikk tabletter både mandag morgen + ettermiddag og på morgenen dagen etter + drypp. Kvier meg for å bli gravid igjen fordi jeg ennå ikke har kommet over forrige fødsel. Orker bare ikke å bli igangsatt en gang til. Hvorfor blir det garantert keisersnitt for et eventuelt tredje barn? Er det ikke mulig å føde vaginalt etter to keisersnitt? Skjønner egentlig at det er umulig å svare på dette spørsmålet. Det vil vel som du sier variere fra sykehus til sykehus. Får kanskje heller satse på å få innvilget keisersnitt på grunn av fødselsangst ... selv om det egentlig er igangsetting jeg har angst for og ikke en fødsel som starter opp av seg selv. Dette tror jeg er to totalt forskjellige opplevelser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10521645-til-legen/#findComment-10533222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 1. oktober 2007 #4 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg føler så med deg! Jeg har også fødselsangst for neste, hvis det kommer til å skje. Og det er fordi jeg er livredd for å måtte igjennom et KS til i narkose. Det eneste jeg ønsker er å få føde vaginalt, og ha de smertene som kommer med det, og slippe alt det med smertene etter KS. I tillegg har jeg enda ikke kommet over at jeg måtte i narkose. Gutten vår er nå vel halvannet år. Jeg ble i tillegg syk med stafylokokker i fire mnd, så jeg husker nesten ikke noe av hans fire første mnd. Det skylder jeg og på KS.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10521645-til-legen/#findComment-10533286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå