Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg har en sønn på litt over 9 mnd, spm jeg ammer morgen og kveldog er vi hjemme så blir det litt da og.. Men kan jeg bare stoppe helt å amme eller hvordan skal jeg gjøre det?
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Nei, du skal kutte ut et og et måltid. F.eks. hvis du starter med å kutte ut morgenpuppen, så tar du han bare opp av senga og koser med ham, gir ham en flaske melk eller starter frokosten. Hvis du får spreng, så pumper du deg litt, men ikke for mye, ellers blir det aldri slutt...det tar bare et par-tre dager å redusere melka helt til det måltidet. Så kan du kutte ut neste måltid på samme måte. Du kan selvfølgelig vente lenger mellom hvert måltid du kutter, en gradvis avvenning er det beste. Vi har f.eks. beholdt kveldspuppen fram til nå, det har han kost seg veldig med.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 P.S Han blir nok litt grinete i starten, da er det viktig å ikke gi etter. Vi gjorde dette i helgen, da pappaen også var hjemme og vi kunne aktivisere/avlede ham mye.
komplett.no Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Snuppa mi er nå 9 1/2mnd og får pupp på kvelden. Hun har selv gradvis trappet ned, heldigvis. En stund var det mat kveld, nattmorgen og ved formidagslur. Så ble det kveld og nattmårra. Nå for en uke siden sluttet hun med nattpuppen, sov til morgenen. Så nå pupper vi om kvelden, men tror vi kutter ut den å snart. Har ikke gitt noe erstatning for puppen. Hun liker ikke morsmelk erstatning, men drikker vann og juce fra tutkopp om dagen.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Det blir nok mindre etterhvert når han er klar for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå