melissa Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hvor tidlig kan man få ultralyd i norge?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 ja det er vel mere et spm om hvor tidlig du bestiller time til gynekolog eller privatklinikk... jeg var i uke 8 og tok hos gynekologen min... så ut som en peanøtt )
#Aurora har tre gutter# Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 det varere vel veldig.Siste svangerskap fikk jeg i uke 7..uke 12 og uke 18 og uke 32..ble passe veldig godt på. Skal til legen nå på fredag og skal da også få en ul i uke 12tror jeg...så.Men er ikke så mye og se da...men det kommer jo ann på om du får det eller om du selv må bestille privat osv.
Fullrulle86 Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 ultralyd før uke 17 er kun nødvendig viss du har hatt en blødning eller lignende. Men selvsakt er det kanskje et ønske om å se underet før den tid;o) da må en dessverre betale selv. Slå opp i telefonkatalogen på gynekologer så finner du sikket noen som har UL-apperat som tar imot deg for penger:o) sykehuset tror jeg ikke det vits i å prøve på) ellers pleier det være noen privatklinikker rundtomkring så det er bare å spørre seg fram:o) et tips er jo å spørre legen om han vet om noen privatpraktiserende i distriktet;o) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 er jo ikke kun nødvending viss du har blødning...kan jo være mange forskjellige grunner til at du får det.Du kan prøve sykehuset.Noen er snille mens andre ikke er så snille.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 til meg sa de at det tidligste var uke 7. før det så de ikke noe.... Jeg får tidlig UL for å fastsette termin. Men man kan vel bestille på privat klinikk?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 jada kan bestille fra man vet man er gravid på privatklinikk o.l majorstuaklinikken, volvat o.l men man får bare èn på sykehuset (hvis det ikke er noe ekstra) og den er fra ca uke 17-19 engang.. har gått til privat gyn. FØR jeg ble gravid og får derfor UL hver gang jeg er til kontroll... Så da ble uke 8 første gangen )
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Jeg grein meg til en tidlig ul på legevakten. Viste seg at jeg var i uke 5.
melissa Skrevet 30. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2007 Ok, så da er det litt opp til hvor mye "man maser"? Jeg er i uke fire, tok en tidlig test på fredag fordi jeg hadde en litt rar blødning. Viste seg at jeg er gravid, men blødningen har fortsatt siden (minimalt med blod, riktignok, men nok til at jeg er litt nervøs) - tror ikke jeg blir beroliget før jeg har fått sjekket det skikkelig. Skal til legen på tirsdag, skal forsøke vise nok kvinnelig frustrasjon til at han sender meg til UL så snart det er fysisk gjennomførbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå