Dudellidallo og Tillo Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Før jenta vår kom til verden var jeg i fjellet svært ofte, opptil flere ganger i uka, ikke overnatting men dagsturer. Ingenting som er så deilig som å komme opp i frisk fjelluft! Men etter hun kom tilverden har jeg ikke vert på en eneste tur og savner det så utroli! Og jeg har jo sååå lyst å ha med meg henne selvfølgelig=) Lurer på om det er flere som meg her innpå og som kansje har litt erfaring med dette? De barneforeldrene jeg kjenner er lite interessert i slikt, så håper selvfølgelig det er noen her inne=) Høsten er jo den beste tiden for slikt!!=)
Ungspika_m_gutta Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Hei! Vi var på fjelltur i går vi, mini er 6 mnd, hadde han i en ryggmeis, han sitter i den, så for ryggen sin skyld gikk jeg ikke så langt nå første turen, og stoppet ofte. Var litt nervøs på forhånd om han kom til å slå seg vrang, men det gikk så flott att! Sovnet etter et lite stykke, og når han var våken var blid og fornøyd. Det skal jeg gjøre flere ganger, fantastisk ute nå og vi storkoste oss! Absolutt å anbefale, tidlig krøkes som god krok skal bli... Eller fjellgeit Er din mini gammel da?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Vi var på første fjellturen i går og minstemann er ca 2,5mnd. Gikk ikke så veldig langt, ca 1 time opp og 1 time ned. Og han satt i BabyBjørn bæresele. Det gikk helt fint. Vi får ikke gått mange metrene før han sovner. Bruker jo bæreselen når jeg er på handlesenter, lufter hunden og ellers når han trenger og bæres, og han ikke vil ligge i vognen. Tok bare godt med klær på, spesielt viktig på hender og føtter der han har en tendes til å bli veldig kald og etter hvert sutrete. Jeg vil virkelig anbefale deg å prøve dette dersom du liker å gå tur.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Har gått endel tur med lillegutt i Ergoselen. Da kan jeg bære på ryggen. Vil anbefale ergosele, mei-tai eller sjal hvis han er for liten til å sitte i meis. Babybjørn blir fort tungt, og du må bære på magen. Kan bære på ryggen i ergosele (eller lignende formsydd), mei-tai og sjal fra de er 5-6 mnd.
tobarnsmamma2 Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 vi var på fjelltur i sommer, da var jenta vår 4 mnd, vi var på en DNT-hytte i 3 netter. Vi gikk inn til hytta, gikk i 1,5 time, men hun lå i vogna, men den måtte bæres da for det gikk jo ikke an å trille på fjellet. Vogna var slått sammen mens hun lå oppi, så bar mannen min og svogeren min vogna. Det var festet noen pinner/staur på vogna slik at de holdt i de. Gikk kjempe bra, flott tur! hun elsket den gyngina:)
Søtnosmamma Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Vi har vært på tur i dag. Vesla lå i vogn første delen av turen mens hun sov og satt i mei tai resten. Hun storkoser seg på tur. Det blir mye inntrykk, så hun blir veldig sliten og tar kvelden tidlig på disse dagene.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Mei Tai er absolutt å anbefale på fjelltur for de minste, vil si til de er mange mnd gammel. Sitter best der, ergometrisk og ikke minst sitter babyen din inntil din kropp. Ordinær bæremeis ville jeg IKKE brukt under 1 års alder. Babybjørn villle jeg heller ikke brukt. Fordelen med Mei Tai er at det ikke finnes begrensninger hvor lenge babyen din kan sitte i den, så lenge babyen din selv trives oppi der. Jeg har vært masse i fjelllet, begynte med fjelleturer etter fødsel da han var ca. 2 mnd. Nå er han en dreven fjellgeit på 9 mnd. Bruker fortsatt Mei Tai. Men selvfølgelig, det blir jo litt annerledes fjellturer enn før - men absolutt en rikere tur, da...hehe. Husk å kle veldig godt!! Ull og vindtette klær! Men det vet du nok allerede som dreven fjellvandrer ) god tur..
Dudellidallo og Tillo Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2007 Ååå, eg har venta alt for lenge ser eg, jenta mi er ni mnd, har ikke turt å sutte henne i meis enna, men vet dere.. Idag er det nydelig vær, så i dag skal jeg ta henne med på en tur, endelig=)=)=) Tuusen takk for masse gode tips!!! Godt å se at det er flere som nyter dager i fjellet
pjokkemamma*07+10* Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Åja, jeg gleder meg også veldig til å gå i fjellet igjen! Ble ikke noe i sommer, vi bruker å gå i Jotunheimen men syntes det var litt risikabelt med liten baby, siden været er så uforutsigbart. Men neste år! Da er han 1 1/2 år. Vi tenkte å holde oss på en hytte, ha med bestemor, slik at hun og gutten kan være der mens mor og far går dagsturer. Eller kanskje vi skulle hatt han med oss i bæremeis - når jeg ser at det er mange som har mye mindre barn med seg. Gleder meg veldig ihvertfall!! Har savnet fjellufta sånn i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå