Gå til innhold

Kort livmorhals :-( Noen tips?

Benta

Anbefalte innlegg

Hei Benta:0)

Jeg puster lettet ut etter legetime. Alt stabilt mht livmorhalsen og ikke blitt større glipe. Skal fortsette å gjøre "ingenting". Neste kontroll om 1 uke. Det er utrolig nervepirrende, nå blir det 7 nye dager med venting.

Hvordan går det med deg på sykehuset?

Klem

Fortsetter under...

Det var godt å høre Engeline!! Håper du slipper innleggelse, det er kjedelig nå i førjulstiden.

Jeg hadde også ny sjekk i dag, 17 mm og de er fornøyde. Og jeg også :-) Får du forresten oppgitt noen konkrete mål? Morsomt å vite hvor andre leger setter grensene

Jeg må si at jeg synes du er utrolig tålmodig og flink som holder motet på topp etter mange uker i sykesengen. Men det er absolutt verdt det. Og for din del så kan det bare gå bra nå :0)

Livmorhalsen min måler ca. 3,4 cm. Den var i utgangspunktet 7 cm (veldig lang) og er blitt halvert på kort tid. Ingen fare enda, men legen følger ekstra nøye med siden jeg plutselig fikk 4 cm åpning uten å merke det forrige gang. Blir den kortere nå, må jeg innlegges.

Legen nevnte at han ikke likte livmorhals under 2 cm og at det hvertfall må være 1 cm igjen for å sette på cerclage.

Det er et dynamisk organ, jo mer belastning - jo kortere blir den (i vårt tilfelle).

Så hold sengen:0) Du gjør en god jobb!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...