Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg har en moderat fødselsdepresjon. har hatt d i 2 mnd nå, kom når datteren min var 2 uker. har akkurat begynt i samtale terapi og skal vurderes om jeg skal begynne på medisin. jeg har noen tunge dager men kanskje flest ok dager. jeg har konstant en klump i mägen og gråter veldig mye. er det flere med moderat fødselsdepresjon her ? hvordan er deres dager og hvor lenge har dere hatt d? går d fremover og hvordan er det når man starter på medisin, vil man raskt få effekt og vil man da gråte mindre? noen som vet hvor lenge depresjonen kan vare?jeg har en datter på 4 også så det er liksom så vanskeli å klare å være den mammaen jeg vanligvis er... jeg har ikke noen selvmordstanker eller tanker om å skade datteren min på 2,5 mnd, jeg har bare en tristhet over meg og en tomhetsfølelse, gleder meg ikke til noe.. men jeg er masse på farten, vil helst ikke være alene, er sammen med venner hver dag. ha en fin kveld da dere.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Hei! Jeg gråt mye, hadde fine dager med datteren min men følte meg i tillegg tom innvendig over resten av livssituasjonen. Jeg hadde også den vonde klumpen i magen. Vel, dagene ble til uker, uker ble til år....da stoppet kroppen min opp, ville ikke mer. Trodde at jeg var alvorlig syk, havnet hos lege, så legevakt. Ut av legevakt, men inn igjen. Tredje gangen på legevakta, så fikk jeg hjelp av en som øyeblikkelig visste hva som hva galt. Ble sendt på akutt psykiatrisk avdeling, og fikk hjelp der. Medisinen vil jeg si at er et hjelpemiddel for å komme seg litt opp igjen slik at en får litt overskudd til å gjøre nødvendige endringer i livet sitt. Mulig det er nok for deg å gå på medisin i en kort periode, for at ting skal falle på plass og at du finner tilbake til ditt gamle jeg. Skal ikke sitte å anbefale deg medisiner, men i samråd med legen din finner dere nok det som skal til for å få deg tilbake ) Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå