L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Somd ere sikkert skjønner så er familien utrolig spent på lille gutt som skulle kommet den 27 september. Det ser ut som at han trives såpass godt at han skal drøye noen dager til:) hehe. Jeg er, hvis jeg skal være helt ærlig, ikke spesielt SLITEN. Men det jeg er sliten av er alt "maset". Jeg har hatt telefoner hver dag (siden 14 dager før termin) og spørsmål "er han ikke kommet snart"? "nå må du se å få trøkt ut ungen" osv osv... Og det er ikke snakk om at folk ringer EN gang for dag, neida. Mamma ringer minimum 6 ganger, og alle tantene mine ringer iallefall 2 ganger hver, samt øvrig familie også... (og samboers slekt) Telefonen begynner å kjime tidlig (når jeg endelig har fått sovna=) om mårran, og helt til vi går å legger oss. Jeg har sagt ifra at de MÅ prøve å begrense seg, men INGEN bryr seg. Jeg begynner faktisk å bli skikkelig fortvilet.. (( Syns det bare er mas mas mas, og dette gjør at jeg blir skikkelig LEI. De mener det jo bare godt, men.... Jeg får aldri sovet ut ordentlig. hvis jeg skal slappe av litt på em så ringerjo tlfen. Har prøvd lydløs, men da ringer de sambo... huff. noen som kan gi meg noen råd? sorry for at dette ble et sutre innlegg!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Som de sikkert vet innerst inne, så vil de få beskjed når babyen kommer. Fortell at du setter pris på at de er så opptatt av dette, men at du trenger ro og fred. Det forstår de nok.
Påtjukka og Tobias Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Skjønner deg godt....er selv 9 dager på overtid...og det er mye mas... Er nesten mer lei av det maset enn å gå på overtid... :S Jeg har begynt å si til alle sammen at vi ringer når det skjer noe...ikke tro noe annet liksom... Det har faktisk hjulpet litt....nå ringer de sånn ca annenhver dag.... Håper det skjer noe med oss begge to snart!!!! Fødestøv mottas med takk.....
velsignet med to Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Er litt plaget med de telefonene her også ja, men ikke like ille som hos deg ser det ut til. Men mamma ringte faktisk her om dagen, fredag var det vel, mens jeg og samboeren lå i senga og kosa oss litt (prøvde vel å få fart i sakene hehe), og jeg svarte jo selvfølgelig ikke på telefonen. Neivel, da ringte hun likegodt på samboeren sin telefon, som HELLER ikke ble besvart... Nå ringer hun ikke igjen tenkte vi, hun må da skjønne at vi sover! 5 minutter etterpå kimer telefonen min IGJEN! Slo av hele telefonen da.... Og når jeg ringte henne opp senere presterte hun å si "ja jeg trodde kanskje dere holdt på å føde eller noe siden dere ikke svarte"!!! Ja, for vi vil jo IKKE gi beskjed når det begynner å skje noe, ihvertfall ikke til min mor, det må hun da skjønne....
Amanda- Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 kan skjønne at du er lei... urk.. det hadde jeg vært. jeg hadde gitt grei beskjed at dette er for mye. JEG ringer når ting skjer... enkelt og greit. men det spørs jo om de hører på det. forstår at de gleder seg.. men det finnes grenser...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2007 er som hun over her skriver at jeg er også nesten MER sliten av dette styret enn å gå på overtid... Har sagt hver eneste gang at VI ringer når vi drar på sykehsuet. slapp av! Men de hører ikke på det øret:( hehe, og du som skrev om forsøk på å få fart på sakene! Akkurat det samme skjedde med oss! Først på min tlf så på han for så å ringe på min igjen... Mange ganger!!! hehe. Jeg bare "jeg har jo SAGT at vi ringer om vi har dratt"... åhhh.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 høres slitsomt ut... legg inn på tlf svareren din... "nei, han har ikke kommet ennå!" slå av lyd, (evt hele tlf) og la være å svare!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2007 hehe. kanskje jeg skulle gjøre det:=) hehe. god ide:)
miss_chica Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 heeelt enig...og jeg har ikke termin før 9 oktober. svarer man ikke telefonen eeeen gang men svarer eller ringer opp igjen så er det: åj, nå trodde jeg dere var på sykehuset. jeg har begynt å vise at jeg blir irritert og fortalt at de gjør ventetiden ekstra lang for oss, for vi venter jo vi også.sist fødte jeg en uke over tiden, så dere kan regne med det igjen sier jeg bare..enig! det er plagsomt!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 jeg hadde gjort det.... da skjønner de at det er plagsomt for deg... syns du skal gjøre det!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2007 ja det er litt slitsomt føler jeg! Men de forstår liksom ikke... Selv om en prøver å si ifra... Men de mener det jo bare godt, flott at de bryr seg, men kan jo bli litt mye..hehe. tror jeg skal lage sånn tlf melding ja:)) hehe. Får se om det funker:) "jeg bare lurte på hvordan det går, du må ringe tilbake når du får tid" regner jeg med alle hadde lagt igjen:) hehe... Men er verdt et forsøk...
Gjest Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 he he.. ja det blir nok noen sånne... du får si "nei, han har ikke kommet ennå, jeg er like utålmodig som dere, men nå trenger jeg å hvile... slutt å mas, jeg gir beskjed når noe har skjedd! Greit?" tror jeg hadde sluttet å ringe hvis jeg hadde fått høre den mld... he he... jeg har ikke tålmodighet til folk som maser jeg.... uansett hva det gjelder... lykke til... gi enlyd om det funker skikkelig... ;oD
Kristin* Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 Ja, kjenner meg igjen der ja! 3 dager på overtid, og folk ringer i ett sett for å høre om jeg er hjemme ennå..... Jeg gidder ikke ta telefonen hver gang jeg nå, ser hvem som ringer, så da sender jeg ei melding til de etterpå: "Nei, han er ikke kommet ut ennå, og ikke noe tegn til fødsel" Vet jo de mener det godt. Men jeg gikk på overtis sist også, OG ble satt igang, så de bør jo ikke være så veldig overasket over att jeg går her ennå da.... :-)
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 jeg er nå 5 dager på overtid, og merker at jeg blir direkte frekk, egentlig litt småbitch når folk spørr.. de merner jo ikke noe negativt med det, men jeg føler det ødelegger mye av gleden med å gå å vente.. blir stressa hver gang tlf ringer eller det tikker inn ei mld.. jeg er sikker på at jeg sletter en 20-30 mld HVER DAG!! nei, har sagt at jeg kommer til å skrive på FB når jeg har fått, så de får følge med der..
mylittlecat Skrevet 30. september 2007 #15 Skrevet 30. september 2007 Uff, hehe, dette kjenner jeg igjen! Det kan være utrolig slitsomt ja! Jeg var mest plaget med meldinger jeg, og en del tlf i tillegg. Husker jeg ble faktisk irritert over det. Ja, det er hyggelig at folk bryr seg, og jeg forstår at "alle" synes det er spennende....men.... Slå av tlf din en dag eller 2, når de spør hvorfor må du si rett ut at det er fryktelig tungt og masete at alle ringer hele tiden. Likte forslaget over om tlf.svareren ;o) *kjenner jeg begynner å grue meg til de siste par ukene her* hehe ;o)
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 30. september 2007 #16 Skrevet 30. september 2007 jeg er glade folk kjenner meg som ganske direkte, så viss jeg sier at jeg ikke gidder å ta tlf, så er det greit;) ellers så kan man si at du har begynnt å legge vekk tlf, men sjekker den ett par ganger om dagen.. det funker også.. spesielt på masete svigerforeldre;P
MaryPopp☆2-barnsmor Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 Er 11 dager over termin i dag, og gjett om jeg ble glad for at det ikke er bare jeg er bitch med storB om dagen.. Har virkelig fått alle meldinger og telefonsamtaler opp i halsen om dagen.. Syntes det er merkelig at folk ikke respekterer at man vil være litt i fred og ikke bli påmindt at man faktisk går her og venter hele tiden.. "har det skjedd noe??" "Se å få ut den ungen nå da! " ( hadde jeg bare visst hvordan.. ) " vi venter så veldig!!" arggg!!! Nå vet jeg heldigvis at jeg blir satt igang senest fredag den 5. , men folk slår seg ikke til ro med det heller.. For alle andre venter jo så veldig på denne ungen! HALLOOOO, hvem venter mest liksom??? over og ut.. koker.. hehe
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. oktober 2007 "bra" at jeg ikke er det eneste:) hehe. Er egentlig ikke slik som person som blir sliten og sånn av mas og telefoner osv, syns vanligvis det er hyggelig:) men merker både hormonene og at dette har blitt litt i det meste laget. . . Har fått 2 tlf allerede i dag, og X antall sms... Men har laget ny telefon svarer:) De to tlfene la igjen på svareren og so m jeg trodde. "ring meg tilbake"... hehe. + at jeg fikk sms:) hehe. Må vel bare godta at de er litt små gal... *sukk* 4 dager på overtid i dag, og ingen tegn tilat noe skal skje! Og kan hende jeg må gå slik helt til den 11.
Krokodillemor Skrevet 1. oktober 2007 #19 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har prøvd å forberede foreldrene mine på at når jeg passerer termin (som jeg regner emd å gjøre siden alle i slekta har gjort det) så kommer jeg ikke til å være interessert i å snakke med dem fem ganger om dagen. De svarte at de kom jo til å ringe fordi de brydde seg og det måtte jeg jo forstå. Jeg ble skikkelig sint og håper de skjønner hva jeg mener innen terminen er nådd. Min mor har selv gått langt over tiden flere ganger og bør vise litt mer forståelse. Vi kommer til å be tanter og sånt om å kontakte foreldrene våre i stede for å ringe oss. Kanskje det er en idé?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. oktober 2007 ja vil tro det er lurt ja... Hvis du får dem til å gjøre det. Mine tanter har ikke gjort det selv om jeg sa det før terminen at de kunne snakke med mamam og pappa og at de ville være de første som fikk beskjed:) Men det er verdt et forsøk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå