Gå til innhold

Hva betaler dere i bilforsikring per år? er det vanlig med 11-12.000 for en 3/4 år gammel bil?

Anbefalte innlegg

Ble litt sjokka, for å si det mildt, da jeg sjekka ut pristilbud hos div. forsikringsselskaper. Første året vi hadde bilen, fikk en rimelig forsikring via der vi kjøpte bilen siden bilen var 'ny' (ganske ny bruktbil).

Hva betaler dere sånn ca., og vil dere anbefale selskaper og tips til pruting? (Vet at det reduseres ved hj. av bonus, hvor lenge man har hatt lappen, om man har egen garasje etc.)

Fortsetter under...

Det synes jeg hørtes dyrt ut. Vi betaler ca 13-14000 totalt i forsikring, vi, og da er følgende inkludert: hus med garasje, innbo, to biler, reiseforsikring, et landsted og en gammel traktor.

Å samle forsikringer utløser en god del rabatter.

Det kjem veldig an å kva bil du har, og korleis bilen er f.eks. motor, utstyr ect.

Det kjem jo og på bonusen din, alder av den som køyrer ect.

Vi betalar ca 10 000 i året på vår bil som er 4 år gammal. Det som gjer fosikringa så dyr på vår bil, er at den er ganske dyr bil å kjøpe og har stor motor (sportutgave).

Dersom dere har kasko og liten bonus er det helt vanlig.

Dersom dere bare har ansvar og full bonus betyr det antagelig at dere kjører racerbil eller at forsikringsselskapet hater dere.

Annonse

8000 kr ca for en 2006 mod Toyota Yaris.

Gjorde prisundersøkelser denne uka, og fikk ned prisen 3000 kr fra dyrest til billigst!

IF, som vi hadde skulle nesten ha 12 000 kr!

Hva som bestemmer prisen er hvor høy egenandelen er, hvor stor bonus du har og hvor ny bilen er, hvor gammel du er etc..

Vi betaler 5725kr for vår Opel Astra 1,7DTI 2002mod. Autotal skal nå være det billigste forsikringsselskapet. Hadde hos Enter før og der betalte vi 1000kr mer.

Annonse

Vi betaler 4200 for en Mazda 6 Sport (136 hk), 2005 modell. Vital forsikring. Men vi har full bonus. Det har MYE å si :). I tillegg til at vi begge er over 25 år.

Vi betalte 16000 i året med 70% bonus. UTEN kasko. Har du bil med stor motor og som hos de fleste foriskringsselskaper er merket som "fy-fy"-bil så blir det fort dyrt.

Et tips er å høre med postbanken sitt forsikringsselskap. Samme bilen, og samme forutsetninger, kunne de forsikre til under 4000kr. Så er STORE forskjeller fra forsikringsselskap til forsikringsselskap.

IF skulle forresten ha 250 000 for å forsikre samme bilen... Var tydlig at de ikke ville ha den bilen på kundelisa si..

Om du ikke har noe bonus så er det ikke usansynlig at du må ut med 10000-15000 i året i forsikring.

Mener vi betaler ca 4800 for 2007 modell Saab 9-3, vi er litt under og litt over 40. Vi har så mye bonus som man kan ha. Vi har begge hatt lappen siden vi var 18 og vi har egen garasje og bor i tettbebygd strøk ca 2 mil fra Oslo sentrum.

Jeg har min bil stående på mamma siden jeg er så ung og den har stor motor og mye hester. Det er en 99 modell og med full kasko og 20 000 km i året så koster den meg 7000 kr i året.

Forsikringenen varierer veldig om det er full kasko osv, men også om det er mye skader tidligere på disse bilene for da øker premien pga andres skadeuhell. Også har det også noe å si hvor mye bonus du har opparbeidet deg og variasjoner fra selskap til selskap. Vi har 2007 modell og betaler ca 3000. Opel astra stasjonsvogn fullforsikra, hadde en land rover tidligere, som vi betalte litt over 4000,- på.-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...