onam * mai 07 + september 08 Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Har begynt å fullpumpe, men ser alt etter 3 dager at melka ikke holder. Godt at jeg har litt på frysen, har altså nok til helga... Nå begynner jeg å lure på en del ting. Håper noen kan dele sine rutiner/erfaringer med meg 1. hvor ofte pumpe ift erstatning 2. når erstatning 3. hvilken type erstatning (han er 4,5mnd) Det er det jeg lurer mest på nå i starten...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Hei! Jeg fullpumpet i 3 mnd før jeg kastet inn håndkleet, og når jeg ser tilbake på det så skulle jeg definitivt ha kastet det inn før. Men meg om det ;-) Om du vil ha høyere produksjon så må du pumpe oftere. Det er fullt mulig, men tidkrevende. Jeg gikk etterhvert over til å gi mme på kvelden, og pumpet mm til de andre måltidene. Da måtte jeg pumpe ca. hver 4. time, i motsetning til hver 3. time som tidligere. Vesla sluttet tidlig med nattmat, så jeg sluttet også å pumpe på natten. Du må se an hvor mye melk du har i forhold til hvor mye mme du må gi. Har du f eks nok til 2 måltider mm og gutten spiser 5 ganger om dagen, så må det jo bli mme 3 ganger. Om morgenen har du jo høyest produksjon, så jeg ville ihvertfall ha pumpet da. Hvilken type mme velger du jo selv, de har det med å tåle en type bedre enn andre de små, og foreløpig er det jo ingen som vet hva din gutt reagerer best på. Prøv deg frem. Jeg endte på Collett og er veldig fornøyd. Lykke til! :-)
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Takk for svar Sanasol Merker alt nå at det tærer på kreftene å fullpumpe 600-700ml i døgnet. I natt gikk vi tom, heldigvis tok jeg ut en porsjon fra frysen i går kveld for sikkerhets skyld. Den drakk han i 3-tida. Siden jeg må ha to fra frysen, betyr det vel at det er de som jeg hadde trengt mme til? Jeg ønsker faktisk ikke å pumpe enda mer. En blir så avhengig av den og trenger mye bedre planlegging når en skal på besøk til noen...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Skjønner akkurat hva du mener. Det er jo dobbeltarbeid, vesla her ville aldri ta puppen og jeg var så oppsatt på at hun skulle få mm uansett, men det var ikke verdt det. Alt for slitsomt for oss begge. Du bør nok erstatte 2 måltider med mme da, det kan være greit å ta de på kvelden siden noen sover litt bedre av det. Test på dagtid først for å se etter reaksjon/vond mage (siden din er 4,5 mnd så tror jeg vel det går greit). Ikke slit deg ihjel over dette, husk at mme er et veldig bra alternativ :-)
Poteto Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 eg pumpet dei første ukene, hadde aldri nok, så jenta fikk mme på kvelden og morgen (sov stort sett hele natte frå ho var 2 uker..) og mm på dagen.. men følte meg låst av det, så vi gjekk forsikti over til mme.. tok det litt gradvis.. vi gjekk først over til collett, kjempe fornøyd, helt til ho fikk hard mage (visste ikke om malt eg da) så byttet til nan, og bruker det enda.. jenta er sluttet og gulpe av det og så bare prøv der frem lykke til..
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2007 Har ikke tenkt å slite meg ut nei. Har fullpumpet de første 4 ukene, så vet litt hva det innebærer. Nå pumper jeg hver 4. time på dagen og hver 5. time på natta. Har kjøpt inn småfolk sin erstatning. Tenk dere det. Av 4 butikker har bare en mme til over 4 mnd!!! Jeg føler meg faktisk bra til sinns med avgjørelsen min. har ikke dårlig samvittighet. Han fikk jo mm de første 4,5 mnd, hva vil en mer. Jeg synes bare synd på gutten. Han savner den kosen han fikk av puppen :-( Og jeg den spesielle kontakten. For finne på andre ting for å få samme kroppskontakt...) Neste måltid skal han få mme, Har alt kokt vann. 2/3 er i flaska i termosen nå, 1/3 i flaska i kjøleskapet. Er spent på hvordan han reagerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå