Gå til innhold

Psykisk belastning under forsøk og jobb, sykemelding?

Anbefalte innlegg

Vi venter nå på vårt første forsøk med IVF, har et mislykket insemineringsforsøk bak oss. Syntes de siste mnd har vært utrolig tøffe og har slitt en del psykisk. Har en jobb som ikke er fysisk tøff, men med mye kundekontakt og må være på tå/hev hele tiden. På dager hvor tålmodigheten er på bunn, er det ikke like greit. For to uker siden måtte vi utstette medisinoppstart pga en mellomblødning som kom, og nedturen var stor, var så deprimert at jeg ble hjemme fra jobb de påførlgende dagene. Når jeg kom tilbake på jobb oppsøkte jeg sjefen(som for øvrig vet at vi hodler på jeg forsøk) og fortalt henne hvor utslitt jeg var, og at om jeg ikke fikk tilrettelagt arbeidet, så kom jeg til å bli sykemeldt. Hun lovte gull og grønne skoger, at jeg skulle få avlasting og alt mulig.

Så går det 1 1/2 uke og vi er på´n igjen med arbeidsoppgaver jeg ikke er komfertabel med og ikke fått opplæring til i tillegg til alle mine egen oppgaver jeg har fra før. Det er ikke lett å sitte i en ekspedisjon og smile til alle som kommer inn, når hjertet gråter hele tiden.....Hele fredagen ble en total katastrofe, men jeg holdt ut, fordi jeg av natur skal yte absolutt alt jeg kan.

Vi et i tillegg inne i en omorganiseringsperiode på jobben, hvor vi må ta på oss mer oppgaver for å få ting til å gå rundt. Med klar beskjed fra sjefen at hvis vi sier nei til oppgaver kan vi bare finne oss annet arbeid.

Så sitter jeg her nå da, med mandag i morgen og vegrer meg for å dra på jobb. Overveier sykemelding, men vet ikke hva jeg skal gjøre.....

Gode råd og erfaringer tas i mot med takk :)

Fortsetter under...

Er det så mange dårlig sjefer rundt på norske arbeidsplasser. det er jo helt utrolig. De er pliktige til å tilrettelegge arbeidsplassen til de som trenger det. Jeg er så heldig å ha en jobb som ikke er kunderelatert. Jeg har grått en skvett ved pulten min ja til og med på skulderen til min sjef hvor han ba meg ta resten av dagen fri hvis jeg trengte det. Jeg ville vært litt redd for og be om sykemelding. Vi gikk til utredning for barnløshet hos Omnia og ble derfra henvist til riksen. Legen på Onmia ga oss beskjed at dette ville bli en tøff periode og stillte mange spørsmål for og finne ut om vi var "sterke" nok til å klare påkjenningen. Hvis ikke kunne han ikke henvise oss videre. Kanskje sykehuset vil vegre seg for og fortsette hvis man blir sykemeldte?? Vet ikke.

Men igjen, går man til fastlegen kan nok han gi en sykemelding. Er du sykemeldt i 4 uker er sjefen pliktig til å ha en oppfølgingsplan og evt tilrettelegging klar. Er du sykemeldt i 12 uker skal det bli holdt et dialogmøte med deg, sjef, lege/bedriftshelsetjeneste og dette skal sendes til Nav. Burde kanskje ta et nytt en møte med sjefen din. Gi beskjed en gang til. Penger er det mange sjefer tenker på og ha ansatte på sykemelding er kostbart. Uff dette er ikke enkelt. Jeg kom meg igjennom mine tøffe dager på ren rutine. Trengte heldigvis ikke å bruke hodet og det var jo greit for det var ikke helt med. Skulle jeg satt meg inn i nye oppgaver i tillegg hadde jeg nok å slitt litt.

Lykke til iallefall. Tror kanskje kvinnelige sjefer er verre enn manlige når det kommer til personlige problemer.

Uff, det skal ikke være enkelt dette her... det sliter noe enormt på psyken!

Jeg tror også jeg ville snakket med sjefen en gang til. Får du ikke resultater av dette, så er det jo tydelig at hun ikke tar deg alvorlig. Da tror jeg at jeg ville ha snakket med fastlegen om dette, og sett hva han\hun sa om dette. Hvis du føler det er veldig tungt å gå på jobben, så er det jo fælt å tvinge seg til det. Da har du liksom enda flere bekymringer.

Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg for deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...