Gå til innhold

Ang KS og overgrep....

Anbefalte innlegg

Hvilke overgrep er det snakk om at man kan få KS av?

slike som varer over lengre tid, eller en vanlig voldtekt?

jeg leste noen innlegg her for mange mnd siden hvor de som sa at de fikk KS pga overgrep har blitt misbrukt overlengre tid, men jeg ble voldtatt da jeg var 14, fikk sønnen min da jeg var 18 og trodde jeg skulle kalre det at andre enn samboer var der nede...

Men jegk jente jeg fikk en slik en ekkel følelse da jeg hadde flere jordmødre og studenter som var å styra og jsekka åpning og diverse.

Det hører også med at jeg hadde enorm fødselsangst fra før av og fødselen gikk(lett sa jordmødrene, men de lå ikke der å hadde panikk) ganske fort....

Hvordan er muligheten for å KS denne gangen hvis jeg sier at jeg ble voldtatt?

det er ingen andre en sambo og en venninna av meg som vet dette, så bare å skrive dette er vanskelig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10517975-ang-ks-og-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg har blitt voldtatt 2 ganger, en gang når jeg var 14 og en gang når jeg var 19 (er 26 nå)

Og jeg fikk keisersnitt pga at jeg ikke klarte tanken på at noen skulle være "der nede" på meg. Og siden barnet mitt lå i seteleie så skulle det vært ennå flere mennesker på rommet...

Jeg visste ikke den gangen at det var overgrepene som gjorde at jeg hadde fødselsangsten, men den kom frem på samtale med jm.

Og som jeg sa at jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere på alt styret under fødsel. Så det var ingen problem for meg å få ks da..

Si at du har opplevd overgrep og at du er redd for alle som er der nede.. At du har prøvd vanlig fødsel en gang, (kan vøre viktig å si, hvis ikke kan de si at du skal prøve)

Håper det ordner seg for deg og t du får ks.

legen sa også til meg at man aldri presset noen som er voldtatt/sexuelt misbrukt til å måtte gjennom vaginal fødsel hvis de ikke vil det selv.

jeg ble misbrukt som liten og fikk veldig flashbacks under siste fødsel,men har likevel valgt å føde vanlig om 4 uker,men har med meg laaaaaaang ønskeliste som SKAL følges.

lykke til.dette er ikke lett.det hvet jeg godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...