Gå til innhold

Har ett spm ang KS og overgrep

Anbefalte innlegg

Hvilke overgrep er det snakk om at man kan få KS av?

slike som varer over lengre tid, eller en vanlig voldtekt?

jeg leste noen innlegg her for mange mnd siden hvor de som sa at de fikk KS pga overgrep har blitt misbrukt overlengre tid, men jeg ble voldtatt da jeg var 14, fikk sønnen min da jeg var 18 og trodde jeg skulle kalre det at andre enn samboer var der nede...

Men jegk jente jeg fikk en slik en ekkel følelse da jeg hadde flere jordmødre og studenter som var å styra og jsekka åpning og diverse.

Det hører også med at jeg hadde enorm fødselsangst fra før av og fødselen gikk(lett sa jordmødrene, men de lå ikke der å hadde panikk) ganske fort....

Hvordan er muligheten for å KS denne gangen hvis jeg sier at jeg ble voldtatt?

det er ingen andre en sambo og en venninna av meg som vet dette, så bare å skrive dette er vanskelig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10517837-har-ett-spm-ang-ks-og-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Hei. Jeg har en ganske lik historie som deg. I dag har jeg to barn, og planlegger nr tre. Førstemann ble tatt med keisersnitt etter to døgn med rier, og jeg var helt hysterisk. Jeg hadde fortalt om min historie, og angst, men dessverre glemte de å lese journalen min da jeg kom på føden. Heldigvis kom den jordmoren jeg hadde vært på kontroll hos og reddet situasjonen.

Mitt råd til deg er: Snakk med jordmor. Fortell om din angst for den type smerte, redselen for å ikke ha kontroll, og bakgrunnen for dette. Ta med deg samboeren, la ham fortelle hvis det er for vanskelig for deg. Det er jo ikke selve overgrepet som er viktig, men de følgene dette har fått for deg. Du kommer ikke til å bli nødt til å fortelle i detalj hva som har skjedd. Og vet du hva? Ingen kommer til å nekte deg et keisersnitt på dette grunnlaget.

Jeg har like mange gode minner om KS nr to, som jeg har dårlige med nr 1. Lykke til. Det ordner seg, nemlig!

• 3 måneder senere...

Jeg har fortalt om min fødselsangst, eller dvs jeg gråt så mye da vi kom til timen at mannen min leste opp brevet mitt. Der hadde jeg skrevet ned alt jeg var redd for...alt det urimelige, idiotiske tankenen jeg hadde. Jeg fikk spesialbehandling i Skien og i Trondheim. Da nummer tre kom hadde angsten endret seg mye...men da var det ikke noe spørsmål.

Fortell hva det er du gruer deg for. Feil person vil starte å si; ja, men.... Rett lege vil si; Dette skal vi ordne...hvordan tenker du vi skal gjøre det?

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...