Gå til innhold

Vaskesøyle eller kombinert vask/tørk-maskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært på de fleste el-butikker og sett på vaskemaskiner og tørketrommeler i alle varianter og prisgrupper, faktisk så mye at i natt drømte jeg om vaskesøyler og kombimaskiner!

Jeg trenger både vask og tørk som skal stå på et lite bad.

Babysyk som jeg er tenker jeg jo også at det hadde vært flott å kunne bruke vaskemaskinen som stellebord når det blir aktuelt igjen ;-D

Så da falt valget på UPO sin vask/tørk maskin. Men så har jeg lest så mye negativt om disse kombimaskinene. At klærne ikke blir ordentlig tørre og slik..

Noen erfaringer og stemmer for og imot? :)

Skrevet

Hadde tidligere kombi, men var ikke fornøyd med tørkingen.. Ble aldri tørt om vi hadde "full" maskin.. måtte ta ut så det lå bare noen få plagg inni for at det skulle bli tørt.. Lang tid tok det også..

Har nå vaskesøyle, veldig fornøyd med det! :)

Men kan godt hende det finnes bedre kombimaskiner nå da..

Skrevet

vi har UPO og er fornøyd. Bruker to timer på å få en maskin med håndklær helt tørre. Pleier ofte å sette på tørk i en time og så henge dem opp - da tørker de fort og blir myke.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med kombimaskiner selv, men er vel generelt skeptisk. Går noe i stykker er hele maskina ødelagt i stedet for "bare" vaske-eller tørkedelen. Har du søyle kan du jo da både vaske og tørke på en gang de gangene du har mye vask (feks etter sengeskift osv). Mitt valg hadde vært enkelt :o)

Skrevet

Søyle - helt klart!! Det er jeg mest fornøyd med.

Dessuten anbefaler ingen av de servicegutta jeg har snakket med å bruke kombi - de sier det er noe dritt, som ryker mye fortere! Kvaliteten på vask og tørk er dårligere når de er "klint sammen" enn om det er to forskjellige maskiner!

Skrevet

Vi valgte kombinert fordi vi ville bruke vaskemaskinen som stellebord også. Har en AEG, og har vært veldig fornøyd med den. Har man lite bad, blir det veldig trangt med tørketrommel oppå vaskemaskinen. Det eneste som er litt dumt er at jeg må tørke i to omganger, men synes ikke det er noe stort problem. Har hatt den i over to år, og aldri hatt noe problemer med den.

Skrevet

Det mest negative (har flere) er at det ikke er spesielt effektivt, her går tørketrommel og vaskemaskin samtidig. Hadde plagd meg om jeg ikke kunne sette på neste klesvask fordi klærne skulle tørke i vaskemaskinen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...