Tvillinger og storebror! Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Er det flere enn meg som er voldsomt nervøs for at babyene skal komme før tiden? Er bare i uke 27, men alt jeg syns "fagfolkene" sier er at jeg må ta det 100% med ro så ikke fødselen starter. Vet at det er en stor risiko for det når det er tvillinger, men nå er jeg faktisk redd for å gjøre små ting i huset, som å vaske klær. Kan da ikke være farlig det? Å leke med guttungen er visst helt forbudt..... Må jo få røre litt på meg, ellers stivner bekkenet mitt helt. Men iflg jordmora var det uaktuelt å gå tur eller dra i bassenget. Må bare få ut litt klaging....
Coria Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Antar at det er fordi du har kort livmorhals. Selv hadde jeg lang hele tiden og ble satt i gang i uke 36, så kjenner vel egentlig ikke så mye til problemstillingen. Men får du råd om å holde deg i ro, så gjør for all del det. Tenk så kjedelig hvis du må bli lagt inn for å forhindre fødsel. Jeg var veldig bekymret for å skulle måtte være ukevis i sengen på sykehuset for å forhindre fødsel. Du kommer til å ha masse tid til å leke med gutten din senere. Gjør heller rolige ting med han, som å tegne, så på tv el. Men har full forståelse for at det ert kjipt :-)
enjenteenguttogtogutterfrafør Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Hei. Hvis du er veldig engstelig for å føde fortidlig bør du ihvertfall følge jordmorens råd. Har født i uke 27 & 33 tidligere. De sa jeg skulle ta det veldig med ro da jeg fødte i uke 33, men ung og dum som jeg var, raste jeg rundt på shopping og stressa verre. Er i uke 31 nå med tvillinger. Det eneste jeg gjør om dagen er å hente og levere den minste i barnehagen. Vaske litt klær og rydde på kjøkkenet. Som regel ligger jeg på sofaen ihvertfall to-tre timer pr dag. Leker jo med ungene, men da med puslespill, lego på spisebordet, lesing og tegning. Dette har ihvertfall fungert hos meg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå