Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i gang med mitt første forsøk på sykehuset i Haugesund, og lurer på om det er mange andre her inne som tar prøverør i Haugesund. Hvor gamle er dere, hvor er dere fra, og hvor mange forsøk? evt hvor mange barn? Hvordan har dere opplevd prøverør her? kanskje vi som er i gang i haugesund kan holde kontakt med hverandre? hadde jo vært kjekt å vite om andre i samme situasjon og sted.

klem

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Jeg holder på med prøverør i Haugesund. Jeg er 23 år fra sørlandet, har ingen barn,gift, vært prøvere i snart 3 år. Jeg har hatt 1 IVF før (i februar) som ble avbrutt etter uttak pga overstimulering. Etter dette har jeg hatt 3 fryseforsøk hvorav 2 negative og 1 SA.

Nå er vi igang med forsøk 2. Tipper uttak blir i uke 41:-)

Jeg har opplevd de i Haugesund både positivt og negativt. Sykepleiere og bioingenørene er helt fantastiske, utrolig snille damer. Men jeg er ikke helt førnøyd med den ene legen, han sier ingenting om hva han gjør og jeg syntes han var litt klomsete så jeg fikk unødvendig vondt.

Han andre er veldig ok tror jeg, men han har det med å være litt brå i kommentarene og kødder veldig masse. Men definitivt han siste jeg liker best.

Sist ble jeg voldsomt syk og Haugesund dret på draget med stimuleringen, var innlagt i over en uke på sykehuset, så er veldig redd denne gangen da dette var en forferdelig opplevelse. Men har fått mye bedre oppfølging til nå denne gangen, og de er forsiktige på dosen så håper det går bedre nå.

Ellers så er vår diagnose PCO med manglende eggløsning.

gojentå, hva med deg da?

Noen flere som hører til i Haugesund?

Skrevet

off så trist å høre at du ble overstimulert. det høres forferdelig ut!! det er min største frykt også.. Jeg er 32 år, prøvd i 8 år, jeg er igang med 1 icsi. Egentlig er vi helt "friske" begge to, ingen feil. Men da vi var til samtale og mannen sku ta spermprøve fikk vi vite at den var litt redusert. Det har ikkje skjedd tidligere. Så det var mest sannsynlig en engangshendelse. vi ble uansett lovet ISCI, og det synes eg egentlig er greit, så får vi bare se om egget klarer å "befrukte seg videre". vi snakket med lege torolf holst larsen. virka ok han. pleieren var jo utrolig bra! eg har gått på spray i 5 dager nå, og forventer uttak ca i uke 44. Er veldig spent da... er så redd smerte, så jeg gruer meg veldig til uttak :-(

Men håper vi lykkes, hadde vært kjekt med en deilig baby nå!

Skrevet

Heisann!! Jeg har også vært i Haugesund. 24 år fra Sandnes. Vi har hatt et vanlig prøveforsøk med ett innsatt egg. Det ble negativt. Er nå på første fryseforsøk. Har satt inn to egg. Er på rugedag 5 i dag. Har prøvd å bli gravid i tre og et halvt år. Har fått diagnosen PCO.

Jeg har ingen negative erfaringer til de i Haugesund. Tingene går veldig fort for seg der oppe, og det er jo egentlig veldig bra. Da blir det jo kortere ventetid. Du trenger ikke grue deg til uttak. Det er ikke så vondt som mange vil ha det til. Det florerer for mye skrekkhistorier tror jeg!

Jeg var også veldig nervøs når jeg skulle ha uttak, men det gikk veldig bra. Jeg hadde heller mer smerter etterpå pga. mange egg.

Det hadde vært veldig kjekt om det lyktes denne gangen... Det sliter veldig på psykisk å holde på som vi gjør. Jeg er jo ikke av den som har prøvd lengst og sånn, men det gjør vondt uansett!

Håper på full klaff for deres del. Det er noe jeg unner alle og enhver som sliter med å få barn! :)

Skrevet

Er det på sykehuset i Haugesund, eller privat klinikken?

Klinikk Hausken?

Skrevet

Jeg var på fertilitetsavdelingen på Haugesund sykehus.

Annonse

Skrevet

Hei!

Vi hører også til på fertilitetsseksjonen på Haugesund sykehus.

Vi har forsøkt å bli gravide i snart tre år. Jeg har fått "diagosen" pcos og mannen min har noe redusert spermkvalitet.

Jeg har sprayet siden 4. september, og er nå på sprøytedag 5.

Dette er vårt første forsøk, skal ha icsi.

Har foreløpig positiv opplevelse av personalet i Hgsd.

Har bare truffet Dr. Swennicke av legene, synes sykepleierne virker ok.

Er forresten 29 år og bor i SørRogaland!

Har fått beskjed om uttak og innsetting i uke 41, får det bekreftet på fredag (håper jeg).

Ha en fin søndag alle sammen!

Skrevet

Vi skal i gang med første forsøk. Har fått innkallelese til forsamtale 22.jan og setter i gang rett etter det. Håper samtalen blir fremskyvd for vi er ganske klar:-)

Vi har vært prøvere litt over et år og har ingen barn i fra før. Bor på nord-Jæren og er 29 år.

Skrevet

hei!

Vi holder og til i Hgsd. Er i litt pausemodus nå. Har vært i gjennom 2 negative forsøk. Skal begynne på p-piller når jeg får mensen for å prøve å få bedre eggkvalitet.

Jeg opplever folka i Hgsd som helt fantastiske. Vi har vært i kontakt med begge leger, og jeg liker best Ågot, Lone og Grete som er spl.

Det er 3 år siden jeg slutta på pillen, men vi har ikke vært aktiv prøvere hele tiden. Vi har ingen barn.

Er forresten 27 år, og har lett grad av pco. Kommer fra Jæren.

Hadde det vært kjekt med et treff??

klem

Skrevet

Et treff hadde vært kjekt ja:-)

Jeg er også fra Hgsd,32 år,pco. Dessverre ingen barn. Har 1 mislykket forsøk bak oss. Har vurdert å gå til hausken,men det er jo mye mer kostbart enn det offentlige:-(

Skrevet

Heisan..

Jeg er i gang med min første ivf behandling på klinikk Hausken.

Jeg har tre barn fra før som alle er unnfanget "the old fashion way".

Er samboer,så dette blir forhåpentligvis vårt første felles barn.

Vi har prøvd i over to år,med en SA som resultat.

Vi har vært inne til undersøkelse,og det "eneste" som feiler oss er alderen. Jeg er 38,han 44.

Er i gang med sprayen nå,og skal starte opp med sprøytene den 10.10.

Er fryktelig spent. Ul den 19.10,med påfølgende egguttak og innsetting uka etterpå..

Skrevet

Dytter denne litt jeg:-)

Ser jentene i Oslo området har treff og synes det høres så utrolig hyggelig ut. Komme sammen med andre i samme situasjon.

Noen interesserte i Hgsd området?

Skrevet

Høres innmari kjekt ut,men jeg er bare prøver i Haugesund,bor i Odda..:-)

Annonse

Skrevet

Er ikke så veldig langt fra Odda til Hgsd:-) Et stykke er det jo da:-)

Skrevet

Sant nok det,så ikke umulig at jeg hadde tatt meg en tur..:-))

Hadde i grunn vært kjekt å snakka med likesinnede.

Har ikke fortalt noen om at vi er i gang med ivf,så jeg har vært ivrig på nettet i det siste for å lese alt jeg kommer over..:-)

Skrevet

Heisann!!

Jeg er i gang med mitt første forsøk på sykehuset i Haugesund. Er 32 år og kommer fra Stord.Har to barn på 14 og 11 fra tidligere. Har begynt med spray 20.sept. og skal begynne med sprøyter 10.okt. Skal på ultralyd den 19.okt og uttak og innsetting i uke 43.

Skrevet

hei.

Jeg har holdt til i haugesund på sykehuset ei stund. Har bare pos. erfaringer med både leger og annet personal der. Under forsøk fikk jeg ut mange egg av flott kvalitet og 9 befruktninger av 10. Så de kan sakene sine.

Jeg er 38 år. Ble gravid på fryse forsøk i vår. Desværre så fødte jeg en liten jente i uke 22. Så altfor tidlig!! Årsaken får vi vite senere. Mulig livmorhalssvikt mener legene. Hadde forresten de samme legene på føden som v ivf enheten. Flotte leger altså.

Skal til samtale med en av legene senere og får høre om de mener vi kan prøve igjen og gjør gjærne det når de gir klar signal om det. skulle visst da få oppføling hele veien med cerklage,bakterie prøver o.l.

Legne på ivf enheten jobber også på gyn og føden så de er veldig allsidige!

Lykke til jenter

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Nå har vi vært til samtale. Det blir nesespray oppstart 27.okt. så det nærmer seg :o) Vi går til sykehuset i Haugesund. Veldig fornøyd med personalet så langt!

Dette er vårt 1. forsøk, ICSI, har ikke barn fra før.

Lykke til alle sammen :o)

Skrevet

Melder meg inn i Hugesund-gjengen, holder til ved Haugesund sjukehus

Vi skal igang med forsøk, begynner med spray neste uke og det er planlagt uttak i uke 49

Vi skal ha en kombinasjon av IVF og ICSI, sa legene. Det er vårt første forsøk.

Hadde jo vært kjekt med et treff. Bor selv sør for Bokna fjorden...

Skrevet

Hei Maja26...

Akkurat samme datoer som oss det :o) Da må vi holde følge litt her inne. Vi skal ha ICSI, 1. forsøk, som jeg skrev over her.

Jeg begynner å spraye til lørdag!

Skrevet

Hei Trulte,

Ja da er vi virkelig i samme "båt" :-) Blir spennende dette her

Får holde følge...

Lykke til med spraystart!!

Skrevet

Heisann jenter!

Jeg holder også til i Haugesund.

33 år, østlending som har innvandret til vestlandet og bor i Randaberg. Har pcos, og mannen dårlig sædkvalitet.

Etter 1 icsi-behandling, satte vi inn ett gullegg i feb.06, som resulterte i verdens flotteste gutt som kom i nov. (Herregud, er det blitt av det året...)

Nå er vi i gang med fryseforsøk, og vi skal opp og sette inn egg på mandag, om eggene har tålt opptiningen. Har noen spennende dager foran oss nå.

Vi er veldig fornøyd med den behandlingen vi har fått der. Nå var vi veldig heldige første gangen, for det var før Hausken startet for seg selv, så da hadde vi han. Knakandes kar :o) Men alle vi har møtt der oppe er kjempekoselige. Kanskje bortsett fra en kvinnelig lege, hu var vi ikke så fornøyd med. Kunne nesten virke som ho ikke var så veldig glad i jobben sin, litt sur synes jeg ho kunne virke....

Godt å se at man ikke er den eneste som trenger hjelp, hjelper at man er fler i samma båt.

Ønsker alle sammen lykke til med forsøkene sine!

Skrevet

Hei.

Vi er jo endel som holdet til på sykehuset i haugesund.

Heira..denne kvinnelige legen du traff på er iallefall ikke der nå. Var heller ikke der høst 06. Det er 3 mannelige leger der nå,To tyske(sønn og far) og en norsk. Alle kjempe dyktige og greie!

Skal starte opp igjen så snart kroppen er klar for det etter den for tidlige fødselen jeg hadde. Han ene tyske av legene(sønn) ringte meg hjem privat og etter fødselen for å høre hvordan det gikk og forklarte litt mer rundt hendelsen. Det er bra oppfølging!

Kunne IKKE tengt meg å ta forsøk noe annet sted jeg nå.

Skal og få spesiell oppfølging om jeg blir gravid igjen...

Lykke til alle sammen.

• 1 år senere...
Skrevet

Heisann!!!!

Vi prøver for 3.gang hos fertiliteten haugesund sykehus.

Har prøvd i to år og det er et år siden vi prøvde sist.

Jeg er 29år og bor i Haugesund.

Har hatt veldig gode opplevelser de to gangene vi har prøvd,har stort sett vært på kontroll hos Holst Larsen,synes han er kjempe koselig.Veldig flink til å forklare om det er ting du lurer på under veis:).

Vi har ikke barn fra før,så vi håper det blir full klaff på dette forsøket.

Lykke til alle sammen.

knip

Skrevet

Heisann håpemamma.

Er dere i gang med 3. forsøk? Hvor langt er du evt kommet?

Bare nysgjerrig, for vi driver også med 3. forsøket ( i Haugesund) Har satt min 2. sprøyte i dag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...