Gå til innhold

Trening, spinning...


annda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg lurer litt på det samme.

Trening er veldig bra, men ikke mer enn max 6 ganger i uken, og så må du passe litt på å ikke ha for høy puls.

Det står alle steder at sykling er bra, men jeg er litt redd for spinningen. De sier at man ikke skal begynne med nye idrettsgrener når man er gravid, og samboeren maser stadig om at jeg må være med på spinning. Uff og huff. Jeg trener en del selv, men har altså ikke sansen for spinning.

Uansett ballspil og sportsgrner hvor du blir utsatt for slag og støt (ridning/håndball etc) er ikke så gunstig.

 

Vel, nå ble det mye rot her. Basicly vil jeg si at trening er bra, om ikke intensiteten er alt for høy, men spinning får jeg overlate til noen andre å svare på, for det lurer jeg på selv.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

 

Jeg hadde på en mpte håpet å kunne slå i bordet med: "Spinning, nei det kan jeg ikke trene. Jeg er graviiiiid!"

Men må kanskje krype til korset da. *sukk*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke over 80? Det synes jeg var lavt. Det er sikkert individuelt, men når jeg ligger på 120 tråkker jeg avgårde i "bedagelig" tempo. Tror jeg hadde hatt problemer med å følge en spinningtime uten å komme over 80. Greia er vel at du ikke skal presse deg, og legge deg noen hakk lavere på pulsen enn det du lå på før svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ekspert på dette.Har to barn og er aktiv idrettsutøver.Man kan trene vanlig når man er gravid hvis det er en treningsform man er vant til. Jeg har løpt, syklet, svømt, trent styrke og yoga for å nevne noen. Barna er friske og aktive de også.UTROLIG VIKTIG Å HOLDE SEG I FORM NÅR MAN ER GRAVID!!men selvsagt høre på kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er vel at man kan fortsette der man har vært, men ikke øke intensiteten. Er du utrent bør du ikke begynne å spinne nå. Gå heller turer og tren eventuellt litt rolig styrke. Kan være greit å få trent rygg, skuldre, armer osv... Man skal jo først og fremst ha en stor mage i lengre tid, og deretter får man en liten man skal bære mye... Da er det greit å være litt trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkurrerer i styrkeløft å trener like hard og tungt nå som jeg er 14 +. Har konferert med både trenere og fysio å de har gitt meg foreløpig tillatelse til å fortsette. Trener også spinning 3 dager i uken å det skal jeg fortsette med så lenge det er praktisk mulig:-) Kroppen er veldig flink til å si i fra så du kan helt trygt trene spinning, tilpass hvem timer du tar til hvordan du føler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...