Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting:

Har i lengre tid hatt gangsmerter på innsiden av lysken "inni der", men bare på høyre side, og bare ved gange.

Her om dagen ble det plutselig veldig vondt da jeg var i arbeid (løfter/skyver mye), men de er ikke konstante. Kommer plutselig, varer en time, og blir borte igjen. Så var jeg hjemme noen timer før jeg skulle på jobb igjen, tok i under et løft, og da "løsna" det igjen og jeg fikk smerter som varte en stund, altså ved gange. Hvilte en stund, og så var de borte.

Har altså ikke vondt i hvile eller ved snuing i seng osv. Men kan ikke ta stoore skritt/skreve, og smertene kommer når jeg tar i med noe. De forsvinner i hvile.

Antar at dette dreier seg mer om låsning enn om løsning, eller er det noe jeg bør oppsøke sysio el liknende for å forebygge for?

Andre med liknende opplevelse?

NB! Jeg vil absolutt ikke sykmeldes, og vil prøve hva som helst for å slippe dette!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10516199-l%C3%A5sning-eller-l%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

låsninger er det vel kiropraktorer som tar seg av

vil ikke drive "hobby-diagnostisering" her

men om du oppsøker en kiro eller fysio så vil nok de kunne fortelle deg hva det er, og vite om de kan hjelpe deg eller ikke

samme hva det er så er det vondt, har sliti med begge deler

løsning under svangerskapet, og låsninger i etterkant...

lykke til

• 3 uker senere...

Har hatt, og har låsning (2 år etter siste fødsel). Har i det siste gått til kiropraktor som sier at jeg kunne unngått en så omfattende låsning om jeg hadde gått til kiropraktor under svangerskapet. Ta deg en tur for å sjekke!

• 3 uker senere...

Jeg hadde/har ihvertfall låsning, men det kjennes best i hofte-området. Jeg har vært hos både fysio og kiropraktor. Fysio gjorde ingenting med låsningen, fikk bare øvelser. Så gikk jeg til kiropraktor i tillegg og fikk "låst opp" litt. Det føltes verre de første ukene, men så ble det mye bedre. Gikk en gang i uken de første gangene, nå skal jeg gå litt sjeldnere, for så å trappe opp igjen når fødsel nærmer seg. Betaler 270 i egenandel og i overkant av 500 første gangen hvor det var en grundigere undersøkelse. Det offentlige dekker visst ikke alt der hvor jeg går. Vet ikke hvordan det er andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...