Gå til innhold

Når skal jeg bestille time til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 10 nå..var til første kontroll hos legen i uke 7.. Når er d vanlig å ha time hos jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mellom 17 til 19.vaneligvis er det legen og sykehuset som ordner dette.

spørr legen din for sikker skyld

Skrevet

Legen min sa at jeg skulle til jordmor ca i uke 16. Og at jeg måtte bestille time selv. Men legen bestilte time til ordinær UL ca i uke 18. UL på sykehuset, men kommunal jordmor. Vet ikke hva som er vanlig.

Skrevet

Mitt første svangerskap gikk jeg til legen helt til jeg var 6 mnd på vei, resten var jeg hos jordmor og jeg måtte bestille timen selv. UL ordner din lege for deg.

Skrevet

jeg skal ikke til jordmor jeg. det er ingenting som tilsier at du MÅ gå til jordmor! jeg har valgt å kun gå til legen min slik at jeg slipper å forholde meg til flere personer. viss en jordmor finner noe hun lurer på om er noe galt, kan hun ikke gjøre annet enn å sende deg tilbake til legen for sjekk! en jordmor kan ikke gjøre mer enn en lege kan. tvertimot kan en lege gjøre MERE enn en jordmor:o) Men selvsakt er dette valget helt ditt:o) jeg går heller på svangerskapskursene de holder på sykehuset når jeg er i ca uke 30:o)

Skrevet

Jeg har vært til legen. Så skal jeg til ultralyd i uke 18, og etter det kunne jeg gjerne bestille meg en time til jordmor sa legen min.

Skrevet

Hmmmm, jeg skal altså ikke gå til jordmor tenkte jeg... Bor på en liten plass, og i sekundet jeg går inn dit vet alle her at jeg er gravid. Jeg går til lege først, så tenkte jeg å ta en pause til ul. Tror dere det går bra??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...