Gå til innhold

Om det å dømme andre mennesker eller misunne

Gjest

Anbefalte innlegg

vi bruker så mye av livet på å bekymre oss, misunne, dømme, ønske oss mere, jage etter det perfekte, sørge, gråte, føle redsel og så mye mere annet som ikke på noen måte gagner oss.. Aldri nyter vi dagen og det vi allerede har, alltid er det noe vi misunner, noe mere vi vil ha, noe som mangler ... Vi ser ikke det vi har foran oss, vi bruker opp livet på å jage etter det perfekte, helt til vi en dag oppdager at vi har brukt opp livet på å lete istedet for å leve mens vi kan..

De årene jeg har levd har jeg brukt på å stable meg på bena, på å ønske meg mere, jage mot lykke, gråte, forbanne,misunne.. gjemme meg for sure blikk, for fordømmelse og rykter.. helt til jeg forstod at lykken kommer ikke fordi jeg leter, lykken kommer til den som våger å se at lykken finnes inni oss.. lykken er ikke det venninnene dine har, det naboen har.. lykken er ikke materiell..

Lykken er å se hva du allerede har, lykken er å ha evnen til å nyte livet til fulle, lykken er inni deg..

Jeg visste ikke det før, jeg bare jaget og lette, jeg lot meg selv sørge over det tapte, eller gråte over fordømmelsen, ryktene.. Så lærte jeg at det var ikke meg det var synd på.. dem det virkelig var synd på, det var de som brukte sine verdifulle dager på å fordømme, på å mene og tro.. på å sette ut og try på rykter..

Det er dem det er synd på, det er de som innerst inne er ulykkelige, som istedet for å glede seg over sine liv, så prøver de å dra andre ned i dritten for å føle seg bedre.. om jeg kan bidra til at ett annet menneske føler seg bedre over å dømme meg eller se ned på meg, så værsågod.. jeg er glad jeg kunne gi den personen en god følelse kun ved å være den jeg er, håper det hjelper..

Imens skal jeg bruke dagene mine på å kjenne på den lykken som hele tiden fantes i meg, jeg trengte ikke lete engang, for idet jeg sluttet å jage etter mer dukket den plutselig opp i meg som en god og trygg varme..

Når jeg går inn på rommet til min sønn om natten og stryker han over kinnet, når ett lykkelig sukk kommer fra den vakre lille kroppen føler jeg meg rik, når jeg ser hva jeg med min kropp har skapt føler jeg meg hel.

Hver dag bruker jeg på å nyte det jeg har, for jeg har innsett at det ikke betyr noe som helst hva folk mener eller tror om meg, sålenge jeg vet hva og hvem jeg er, så kan de få lov til å ha den gleden i sitt sørgelige liv, om det hjelper dem til noen sekunders lykkefølelse...

Jeg vil ikke bruke opp dagene mine på nag jeg misunnelse, og hat , jeg vil ikke bruke opp dagene på å bekymre meg for neste dag eller alt det jeg ikke har eller skulle ha hatt, jeg vil ikke bruke dagene mine på å jage etter det perfekte, for når jeg bare åpner øynene og ser så ser jeg at jeg allerede har det som er perfekt i mitt liv, jeg ser at jeg har lykken.. jeg er velsignet med en kjærlighet i livet større enn noe annet, jeg er frisk, jeg har levd ut drømmer og fantasier,jeg har håp og gode drømmer, men jeg jager ikke for å finne fordi jeg allerede har så mye.. og jeg har gjort mye og våget og tort å være meg selv uansett hva andre måtte mene om mine valg, jeg har elsket og elsker, jeg har levd og jeg lever...

Jeg er glad for å kunne lyse opp andres dag hvis å dømme meg gjør dagen bedre.. For mens dere har hatet, misunnelsen og fordømmelsen.. Så har jeg lykken.. Og den skal jeg alltid ta vare på, hver dag skal leves og nytes, for jeg vil ikke kaste bort mitt liv på å mene noe om andre menneskers lykke eller ulykke eller dømme for deres valg.. nei... JEG vil leve MITT liv, jeg vil ikke leve gjennom andres liv slik så mange mennesker gjør.. jeg vil nyte og glede meg over mitt liv..For det er bare jeg som kan leve livet mitt, det er kun jeg og bare jeg som kan velge om mitt liv skal brukes på sorg eller glede.. jeg velger glede, jeg velger lykken.. jeg vil leve livet mitt og det skal jeg til fulle hver dag!:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...