Gå til innhold

Hvor mange av dere med tre eller fler jobber 100%

Mummimamma:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei! Vi har tre barn, 9, 7 og 2 år. Vi jobber fullt begge (eller, jeg har 96% stilling, jobber som lærer, så jeg tror ikke jeg hadde merket så mye forskjell på de siste prosentene). Det går egentlig veldig greit! Overraskende greit faktisk! jeg har alltid fram til dette skoleåret hatt en fridag i uka, så jeg var veldig spent selv. Nå har jeg egentlig lyst på nr. 4, og blir det aktuelt, skal vi nok fortsatt jobbe så og si fulle stillinger begge to. Tenker dette går bra jeg! Lykke til med valget!

Jeg har fire på 6 år, 5 år, 3 år og 1 år. Har jobbet 100% hele tiden. skal begynne igjen nå etter endt permisjon med 4 mann. skal begynne igjen i 100% stilling. Har snakket med arbeidsgiver slik at jeg alltid har en formiddag fri i uken. (Jobber i helsesektoren). Dette har jeg gjort slik at jeg kan få gjort litt husarbeid mens ungene ikke er hjemme så slipper jeg å gjøre det mens vi er hjemme alle og kan da prioritere ungene. En annen måte å gjøre det på er å anskaffe seg vaskehjelp. Trives godt i jobben min og gleder meg til å begynne igjen.

Annonse

Venter nr. 4 og begge i 100% jobb, på ettermiddag er ungene på, Fotball , skøyter, dans, turn og Rg. i tilegg reiser far mye. Men hadde self, ønsket å være hjemme men det er de penga da....

Vi har det kjempe greit og i tilegg får vi sef. tid til lekser. jeg har to på skole og en i barnehage.

Så godt å høre at det er flere her som jobber fullt med flere barn. Vi venter nummer 4 og jeg har jobbet mellom 80 og 100% hele tiden med tre barn. Det har godt bra. Jeg har en mann som tar like mye del i ansvaret for barn, hus og heim. Det tror jeg hjelper godt. Blir provosert over hjemmeværende som tror at vi som er yrkesaktive er mindre gode foreldre som jobber ute mens barna er små. For vår del har vi ikke mulighet til å redusere så mye på stillingene våre. Huslån, studielån og ansvarsfulle jobber må prioriteres. Vi har likevel harmoniske barn og er sammen med dem om morgenen til felles frokost og fra 3 til de legger seg om kvelden (vi bytter på å hente tidlig i barnehage). Det er jo travelt for oss, men vi prioriterer barna når vi ikke er på jobb. Alle er jo forskjellige, og hver familie må finne ut hvordan de kan organisere hverdagen best mulig. Tror de fleste oppegående foreldre tenker og jobber for at barna ikke skal lide under tidsklemme og stress. Skal innrømme at hele familien nå skal nyte godt av at moren skal ha permisjon i ett år. Vi er heldige som bor i Norge. I mange andre land har de mye kortere barselpermisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...