Gå til innhold

sykepleierstudent

Liza78

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kunne fortelle meg litt om praksisperiode når man er rundt 5-6 mnd på vei. Er snakk om praksis på 9 uker i hjemmesykepleien. Tar de hensyn i det hete tatt?

Luer på hvordan skolen og veileder ``ser`` på så gravide studenter?

Vil heslt ikke ta perm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det kommer nok an på hvilken skole du går på, og hvor du havner i praksis. Tanta mi er sykepleier, leder for hjemmesykepleien i sitt område, og hun hadde en gravid student hos seg nå. Hun har selv vært gravid sykepleierstudent, og er veldig forståelsesfull.

Skolen tjener jo på at du ikke tar mer permisjon enn nødvendig, og at du står på dine eksamener, og har vel egentlig plikt til å legge til rette også? Vil tro at praksisstedet ditt kan legge en del til rette, men kanskje det hadde vært lurt å ringt i forkant og fortalt at du var gravid, slik at de visste om det?

Det er jo vant til at sykepleiere og annet pleiepersonale er gravide, så noen rutiner må de vel ha?

Er legestudent selv, uke 24 nå, og det er ganske tungt med fysisk arbeid for meg. Men det er fordi jeg plages så mye av kynnere! Hadde jeg hatt et helt "normalt" svangerskap, så hadde det sikkert gått mye bedre. Men slik det er nå, hadde jeg ikke klart å være i sykepleierpraksis. Men det er jo sånt man ikke kan forutse. Hvis man er helt frisk og rask, så går jo det meste, men hvis man har litt mer problemer så må man bare legge opp løpet deretter...

Håper det ordner seg for deg, i alle fall, at du kommer til et kjekt praksissted der de forstår din situasjon og legger godt til rette for deg! Jeg gjør som deg, håper å klare å studere helt til siste mnd før termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...