Gå til innhold

jeg kan nesten ikke vente..

Anbefalte innlegg

hei alle sammen :) jeg har planlagt å dra til danmark for inseminasjon i 4 år. nå nærmer det seg.. skal prøve å dra nedover i februar/mars. jeg jobber som vikar i barnehage og vil ha det litt mere stabilt jobbmessig og tjene opp til fødselspenger først. men, jeg kan nesten ikke vente til det blir min tur :) jeg har valgt nordica. er det noen som vet hvor tidlig jeg trenger å booke time når jeg har donorønsker? drar jeg på ultralydscanning på 7-9 dag i syklus og sjekker hvor stort egget mitt er? kan de se om det er et fint egg? så setter jeg EL-sprøyte og drar nedover ca 4 dager etter? er det lurt å være i danmark til neste dag i tilfellet de finner ut at jeg skal vente til neste dag? eller vet de det med sikkerhet siden jeg tar EL-sprøyte før jeg drar? kan bli litt forvirret ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10513692-jeg-kan-nesten-ikke-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende :) Vil råde deg til å gå inn på nettsidene til Nordica. Der bestiller du time for samtale, gratis og de ringer deg. Før insem. må du ha tatt blodprøver, bl.a.: hiv, gonore, klamydia, rubella, hepatitt b og c - kan ta opptil 2 uker å få svar på disse prøvene. Svarene sendes/faxes til Nordica hvor de oppretter din journal. Anbefaler du gjør alle de forundersøkelser om din fertilitet i forkant. Og få vite at alt er ok kan spare deg for mye hodebry. Nå vet jeg ikke alderen din, men hormonverdier er uansett nyttig å måle (blodprøver). Man kan også undersøke om eggledere er åpne eller ikke ved hsg undersøkelse (røgnten på sykehus, feks. Riksen). Nordica anbefaler gjerne pergotime, selvom du har naturlig el.