Gå til innhold

Hei

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest endel inne her, men aldri skrevet noe før. Jeg har en gutt på 7 måneder, fikk fødselsdepresjon når han var to måneder gammel. Har vært noen ganger hos psykolog og går på cipralex. Begynner å føle meg ganske bra, men hender jeg har dårlige dager. Var egentlig ikke deprimert, men sleit med angst og en slags uvirkelighetsfølelse. Hadde og har fortsatt litt tanker om livet og døden. Lurer på om det er noen som meg her som har noen erfaringer å dele... Er veldig redd for å ikke bli bra, og redd jeg ikke får igjen lyst på barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det også på samme måte. Ikke deprimert, men hadde angst og uvirkelighetsfølelse. Hos meg kom det ganske raskt etter fødsel, fikk god hjelp, og ble mye bedre etter noen uker. Nå er barnet 2,5 år, og vi har akkurat startet prøving på nr 2. Jeg er selvsagt litt spent på hvordan det skal gå , men gleder meg fryktelig og. Jeg lærte utrolig mye om meg selv sist og er nokså sikker på at det skal gå bedre denne gangen.

Så husk at en er veldig sårbar etter en fødsel, og noen av oss blir alt for sårbare...

Prisne for å elske noen så høyt som vi elsker barna våre, er jo frykten for å miste de...

Men det går over, tro meg!!! Jeg har det såå bra nå, og koser meg masse som mamma.

Skrevet

Hei, jeg har en jente på 9 måneder og hadde angst og en sånn uvirkelighetsfølelse fra før jeg ble gravid. Angsten har gitt seg men ikke uvirkelighetsfølelsen. Jeg lurer virkelig hvor lenge jeg skal gå sånn og vil det noen sinne gå vekk. Ganske ekkelt å gå i en "drømmetilstand". Jeg fungerer i det daglige og nesten ingen vet at jeg har det sånn. Gikk på cipramil før jeg ble gravid. Men denne uvirkelighetsfølelsen er blitt værende igjen.

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne uvirkelighetsfølelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...