Gå til innhold

sjekk dette vogn galeriet

Anbefalte innlegg

Kanskje det bare er meg og min vennekrets som er litt enkle av oss, men jeg har reise trille og vanlig vogn, akkurat kjøpt ny til babyen som kommer, en nyyyydelig brun OTH.

På vogndilla.com et forum for , ja folk med vogndilla har mange lagt ut bilder av vogn parken sin, og det er ikke noe puslete greier det altså, på showroom har de lagt ut bilder av 4-5 helt nye vogner i alle farger og varianter, eller to vogner med masse ulike trekk til. Synes vi har brukt maaaaassse penger på en ny vogn og ser at andre har mange av samme slaget og lurer på om folk har mye penger om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10513159-sjekk-dette-vogn-galeriet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

var også inne der og kikket, men har ikke vært mange innlegg fra meg for å si det sånn;-) ikke bare vognene, men du må ha en viss type stellebag eller tre, koppholder av et bestemt merke, mange ulike farger på ekstratrekk til vognen (ett må være rååååsa) etc etc. Ja også en unge oppi også da:-)

Innrømmer selv at jeg har 4 vogner, men av de er 1 trille hos bestemoren, 1 gave fra mormor/morfar, 1 har vi kjøpt selv til litt annet bruk enn hovedvogn, og så en vi får i gave fra venner med vognbutikk:-)

Men disse damene er i en helt annen liga:-)

Nei, sant.... hehe

Eg skulle gjerne hatt 10 forskjellige vogner! Eg kan sitte og kikke på nettet og i butikker og drømme meg vekk.

Men som mor prøver eg å tenke på framtida til barna og miljøet.

Med den innstillinga til overforbruk som desse damene har, virker det som dei tenker meir på seg sjølv enn sine barn. Dessuten er det viktig å lære barna våre holdninger til overforbruk. Derfor syns eg at vi må ivertfall prøve å begrense oss.

Annonse

Godt poeng! Selv liker jeg å følge med på trendene (også på vognmarkedet som stadig vokser seg større). Jeg har en Simo kombi som vi kjøpte da vi ventet barn også har vi en OTH tvillingvogn som jeg bruker når jeg er dagmamma. Vi hadde inntil nylig en Quinny Buzz som reisevogn, men den solgte vi da jeg etterhvert (til våren) vil ha en Emmaljunga Scooter eller OTH vogn. Da vi hadde tre vogner, fant jeg ut at vi hadde utstyr for 25.000 kroner. Da regnet jeg med alt tilbehør. Synes det er innmari mye penger, skal ikke diskutere på det. Men vi lever i et samfunn der folk flest har mye penger, og ikke minst- de prioriterer å ha det beste utstyret til barna sine.

Men jeg synes det blir for dumt å slakte disse damene som har fire vogner. Har inntrykk at dem bytter en del på trekk osv. seg imellom. Det samme gjelder stellevesker osv. så jeg tror også dem er innstilt på å kjøpe pent brukte ting hvis de kan få tak i det.

Dessuten tror jeg at enkelte av disse damene ser på dette nærmest som en hobby. Noen samler på veteranbiler, noen på modellfly andre på eksklusive vesker eller sko. Så da ser jeg faktisk ikke hva som er så mye verre med dette. De bruker vognene pent- og hva er galt i det? Da kan dem som velger å kjøpe brukt gjøre en god handel.

Jeg må også si at jeg selv har erfart at behovet for en type vogn kan forandre seg fra tid til annen. Man trenger kanske en vogn hos besteforeldrene, en i barnehagen, en reisetrille til å ha i bilen, en joggevogn og en vogn som er stor og robust. Men jeg synes som sagt at folk selv må få velge å ha flere vogner med god samvittighet hvis dem føler at dem har råd og trenger det. Jeg hadde hatt god samvittighet dersom jeg brukte fire vogner. Jeg bruker aldri bil, går til alt med vognen. Og i dagmammajobben min var det utrolig viktig å ha en god vogn- ja jeg ville ha den beste! Det skulle bli mitt viktigste arbeisredskap. Jeg kjøpte en vogn til 11.000 og med stelleveske(ekstra stor) og 2 Odenwalder lammy poser og koppholder var jeg fort over 17000. Men det er verdt hver eneste krone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...