Gå til innhold

har vært til samtale med lege på sykehuset (SUS)

nattensDronning

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 26+5 og har for to dager siden vært på min 2. samtale på sykehuset i forbindelse med fødselsangst+div. Denne gangen var det med lege (forrige gang med jordmor).

Jeg har en fødsel fra før, som ikke gikk så greit (orker ingen detaljer, tungt å sette seg inn i for hver gang føler jeg). Legen var ikke vanskelig i det hele tatt, keisersnitt ble innvilget ganske kjapt, MEN, med forbehold om at hvis fødselen skulle starte før det planlakte KS'et så ble det mest sannsynlig vaginal fødsel.... ja,ja, jeg får ta det når den tid kommer.

Jeg fikk ikke noen dato, skulle komme i posten. Har termin 31.des (UL termin fra uke 22, hadde også UL i uke 14 med termin 25.des og mens-termin er 23.des), ei uke før var vanlig praksis for KS i Stavanger forstod jeg.

Det jeg ikke hadde regnet med var at vi fikk ultralyd. Det ble jeg kjempeglad for. Alt så bra ut og vi fikk se ansiktet i 3D, kjempekos. Fikk også vite at vi får ei lita jente. Vi ville så gjerne vite på forrige UL, men gynekologen var ikke helt sikker, hun trodde det var jente, så nå ble jo det bekreftet (har vurdert privat UL, men hadde ikke bestemt oss ennå, nå slapp vi det).

Så dette ble en kjempefin dag for oss, hadde grudd meg litt til samtalen.

I tillegg til legen, meg og min mann, så var det en legestudent og jordmor tilstede under samtalen.

Jeg må jo innrømme at keisersnitt skremmer meg, men jeg har lest om flere med gode erfaringer her inne, så jeg satser på at det går greit.

Så jordmødrene i går (kanskje et program jeg ikke bør se, men jeg greier heller ikke å la være), og jeg synes det KS var veldig skremmende

Fortsetter under...

Så fint at dere hadde en fin samtale på sykehuset, og at du føler du kan slappe litt mere av!

Det du sier til slutt om dette programmet på NRK, så husk at de ikke skildrer alle gjennomsnittlige fødsler eller keisersnitt. Ikke se deg selv i alle disse situasjonene, da blir det tungt og skremmende.

Jeg vil ønske deg lykke til videre i svangerskapet, og gled deg masse til å holde din lille jente i armene!

Klem

Hei - jeg har også Ul-termin 31.12!!! (AHUS) -vet ikke om det blir vanlig fødsel eller KS ennå selv om jeg helst vil ha det siste i skrivende stund.

Hadde hastekeisersnitt med førstemann, og opplevde ikke det som skremmende - de hadde "god" tid osv. Det var nok mer skremmende for samboer! Men med planlagt KS vil det jo være tid og ro rundt inngrepet, med mindre den lille frøkenen kommer før da!

Lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...