Gå til innhold

hvor mange dager lå dere på sykehuset etter keisersnittet?

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp fått vite dato for planlagt keisersnitt: 21.desember, 10 dager før termin (UL uke 22) og ser selvfølgelig for meg julaften på sykehuset i år, er litt trist synes jeg siden vi også har en datter på 6 år. Jeg har også bursdag 1.juledag, så her blir det vel full feiring på barsel...

Fortsetter under...

Huff jeg føler med deg, det er så spesielt med jul når man har egne barn.

Jeg lå i 9 dager etter mitt haste-ks da jeg fikk spinal-lekkasje som måtte repareres( au au au) før jeg kunne dra! :(

Heisann..

Det er godt mulig at du kommer deg hjem til julaften, jeg forstår deg veldig godt at du kunne tenkt deg å være hjemme på julaften... det er jo tross alt en dag for familie og spesiellt barna...

Da kan jeg komme med en godnyhet til deg, jeg hadde planlagt ks 13. august og jeg var hjemme allerede 16.august... altså 3 dager totalt med operasjonsdagen og det fungerte bedre for meg enn å ligge helt alene på barsel...

Så lenge du ikke har noen problemer med såret og alt ser/er bra med deg og den lille så er d ingenting i veien for at du kan reise så du kan feire julen med nytt familiemedlem...

Ønsker deg i allefall masse lykke til og håper alt går bra så du kan komme hjem til jul...

MVH

Annonse

Jeg har ligget 5 dager de 2 andre gangene (på Riksen), denne gangen fikk jeg beskjed om at det var vanlig å ligge 3-4 dager (Bærum). Syns det hørte litt lite ut jeg da...Er jo ikke akkurat i superform etterpå.

Tok planlagt ks for 3 uker siden og både jeg og baret var i god form. Dro hjeme tetr tre dager, Hvis alt er OK er det jo ingen grunn til å bli på sykehuset lengre? Evt. så kjenner jeg en som tok ks lillejulaften og fokk permisjon for å feire jul sammen med de andre barna sine.

Hei, jeg dro hjem etter 4 dager med den første og 3 dager med nummer 2. Gikk helt fint det!! Du får bare gå på stat på julaften og ikke gjøre noe ant enn å passe på deg å den lille!! Lykke til, jeg skal ikke til pers før i mars med min nummer 3.

Annonse

takk for svar alle sammen. Blir spennende det her. Julaften hjemme eller på sykehus? Jeg må jo ærlig innrømme at jeg skulle ønske KS hadde vært et par dager før. Men, men vi får ta det som det kommer. Gynekologen min mente at denne datoen var perfekt (hun har også innrømmet at den siste terminen jeg fikk ved UL i uke 22, nok var i det seneste laget; 31.des. På UL i uke 14 fikk jeg termin 25.des. Så hun mente at min termin nok var rundt den 27.des. Men hun synes fortsatt at 21.des var perfekt for KS).

Dro hjem etter 3 1/2 dag. Han ble tatt ut fredag og vi dro hjem tirsdag ettermiddag.

Går ikke ann å slappe av på barsel, jeg fikk det ikke til i hvertfall.

Men burde ta det med ro da du kommer hjem. Den feilen gjorde nemlig jeg... Var så stolt, så skulle vise han frem til alle på jobben. Farta rundt og stod i. Helt til kvelden kom og jeg var svimmel, kvalm, og følte meg halvdød!

Men jeg mistet MASSE blod da. Så kan ha vært det som slo ut..

• 3 uker senere...

dytter denne litt, kanskje det er flere som lurer på liggetid etterpå. Selv er jeg vel forberedt på å tilbringe julen på sykehuset. Men håper vel litt i det lengste......

Hilsen HI

jeg er kanskje litt "orginal " i så måte, men jeg vil ikke hjem for tidlig jeg. Ikke før jeg blir trygg nok på at barnet er friskt. Opplevde et mareritt da jeg fødte vaginalt ved at barnet vårt ble så sykt at de ikke visste om det ville overleve eller få hjerneskade. HELDIGVIS ble han 100% frisk - men opplevelsen sitter ennå i..

Håper på å få 5 hele dager på sykehuset. For å få trygghet, hvile og det meste av besøket på sykehuset.

Fikk ikke være der lengre enn 3 dager jeg., da hadde de bruk for sengeplassen min.. Syntes det var fryktelig å dra så tidlig, hadde masse smerter i såret, problemer med amming osv....

Dårlig behandling syns jeg.. !!!!

3 dager er altfor lite -skammelig.

Synes det er helt utrolig at man i oppgangtider skjærer så kraftig ned på helse og skole sektoren...

hvordan blir det når det vikrelig blir nedgangstider igjen? Alt går jo i bølger. Hvorfor skal alt lønne seg, alt ses på som fabrikk og ikke som et velferdsgode som faktisk koster? Vi betaler jo skatt - hallo? For hva?

Ja ja... jeg blir så engasjert, at jeg ikke har godt av det.

Ved mitt sykehus er utgansgpunktet 5-6 dager ved planlagt ks. Dette til tross for at de har fått pålegg om å kutte-kutte-kutte.

Jeg kommer ikke til å reise tidligere hjem - først og fremst skal jeg komme meg, kjenne meg trygg på situasjonen.. Noe jeg mener alle har krav på.

Med 1. planlagte KS lå jeg 5 dager. Koste meg masse - og ville være såpas "lenge" for å være sikker på at amminga gikk 100%. Skulle egentlig hjem dag 6 (mandag og full bemanning),men reiste alikevel søndag.

(hadde dog en "barsel-blues-utflukt" med bilen, Rolling Stones & en tyvepakning dag 3 :-D)

2. gang ble jeg i 4 dager.

Kunne absolutt reist hjem tidligere, men var så de-e-eilig å sulle rundt der i babylukten sammen med de andre nybakte!!!

Så om du ikke har for vondt så ser jeg ikke bort fra at dere kan være hjemme på julaften!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...