Gå til innhold

Hvor fort bestilte dere legetime andre gang dere ble gravid?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på første kontroll da jeg var 6+1. Det passet godt med at lillegutt skulle på 1årskontroll. Jeg må skrive egenmelding når jeg er hos lege for jeg jobber i et litt grisgrent distrikt og har ikke bil. Dermed går hele dagen.

Fint å få være med gutten min på kontroll, men kunne egentlig ha ventet en stund med kontrollen, forstod jeg. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte i går. i dag er jeg 8+0. Hun sa jeg måtte inn "fort", men etter mye att og frem fikk jeg time om to uker. Anbefaler å ringe med én gang, så er det lettere for deg å få en time på et tidspunkt som passer deg.

(først fikk jeg time 2.november!!!! Men da hun hørte hva det gjaldt, måtte jeg altså mye tidligere.)

Tror det er noe greier i blodet (jern muligens) som de vil måle før det har gått for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt time i uke 12. Grunnen til det er at i følge nye rettningslinjer skal man kun ha 1 kontroll før UL i uke 17-19.

Jeg valgte å ikke ta før uke 12 for da kan legen sans. vis høre hjertelyden til babyen, vil ikke vente helt til UL før jeg hører den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går jeg!:) Fikk time fort, er bare 5 uker på vei...;) Skal inn til gu i begynnelsen av november, litt kjipt at hun ikke fikk tatt den i går.... Jeg tror uansett det er greit å være tidlig ute, så får man søkt om fødeplass, ul osv. Er vel noen sykehus i de største byene som blir fulle?!? Jeg skal også inn på sånn gentesting, så jeg er glad jeg var der tidlig, selv om det sikkert ikke gjør noe å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+6 og har allerede vært til 4 kontroller men det er fordi jeg har et risilo svangerskap.Skal ha kontroller med ca 4 ukers mellom rom. Føles godt å få ordentlig oppfølgning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er nå gravid for første gang, så jeg var veldig usikker selv, men ringte etter at jeg fant ut jeg var gravid. jeg trodde jeg fikk time raskere enn d jeg fikk. jeg er 10 uker på vei nå, men var me legen først i går..

 

men bare ring du, greit uansett å få en dato å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...