Gå til innhold

Babyen min har ikke snudd seg enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har ikke snudd seg enda. Hvordan er det til dere andre novembermammaer?

Er det bare hos meg den ikke har snudd seg?

Jeg har termin 8. november.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 10. November og bebien har ligget med hodet ned ihvertfall de siste 7 ukene som jeg vet om. Først da det ble sjekket av jordmor.

Men de alle muligheter til å snu seg ned enda :o)

Skrevet

Mi lille frøken har ligget med hode og rompa ned annen hver uke (er på kontroll med ul hver uke). Har fått beskjed at hun kan drive å snu seg frem til det er 3-4 uker igjen til termin.

Har termin 11 nov. Så håper bare at hun legger seg til ro på en "hode-ned" uke :-))

Skrevet

Ikke min heller:) Babyen ligger i tverrleie, med hode ned til venstre og beina opp til høyre. Slik har den ligget i allefall siste 3-4 uker. Både jeg og jordmor tviler på at den vil snu seg av seg selv. Så etter uker 36 så blir det mest sannsynlig snuing. Har termin 5.nov

Skrevet

Har termin 9. og den lille ligger i seteleie - har den ikke snudd seg om to uker skal jeg på snuing og utredning...

Huff - gruer meg! Håper den finner de tklokest i å snu seg før den tid. Noen som vet noe om sjansene for at det skal skje så sent???

Skrevet

Prøv å ligge så ofte som mulig med pute under rompen og beina opp, da er sjansene ihvertfall større har jeg hørt :-) Eller ligge på gulvet med rompen og beina oppetter veggen, men det er jo litt mer ubehagelig over tid... Så lenge man ligger skrått nedover med overkroppen ihvertfall...

Skrevet

Men hvordan vet dere hvordan babyen ligger da? Har bare vært på en ultralyd, jeg og det var i uke 17...

Hvorfor er det noen som går så ofte? Jeg fikk beskjed om at det bare er 1 ul-undersøkelse, med mindre man vil gå privat å betale et par tusen pr. gang..

Skrevet

Kommer vel an på hvor lenge den har ligget i seteleie. Eller om babyen din stadig driver og snur seg. Mitt råd snakk med jordmor hvis du er urolig.

Jeg drev å leste en del på nettet om tverreleie og snuing. Ble kjempe nervøs. Fikk snakket med jordmor på fredag, det hjalp veldig!!

Skrevet

jordmor eller lege trykker og kjenner hvor hode er....

Har ikke noe med ul å gjøre.

Skrevet

I mitt tilfelle er jeg på kontroll med ultralyd hver uke.

Dette fordi jeg har diabetes, og diabetes-babyer blir ofte større en gjennomsnittet. Dette ønsker de å følge med, så derfor måles babyen hver gang. (Tidligere i svangerskapet var jeg der annenhver/tredjehver uke. Bare nå på slutten at det er hver uke)

Skrevet

Jeg har fastlege som bruker Ul isteden å bare høre på hjertelyd på kontrollene - så når jeg er der istede for hos jordmor får jeg se hver gang:)

Skrevet

Her ligger han på tverrs.....pga at morkaken ligger der nede som barnet egentlig skal ligge så det var ganske naturlig at han ikke kommer ned da. Har også foranliggende morkake dvs at den ligger foran mot magen min........Blir vel ks, og da må de skjære seg igjennom morkaken for og hente barnet ut..........Herregud som jeg gruer meg.......

Noen med erfaring???????????????Har hørt det er økt blødningsfare da.

Skrevet

Her ligger hun fortsatt med hodet opp

Skrevet

Har termin 6. nov og poden ligger fremdeles på tvers. Skal til kontroll på torsdag og hvis han ikke har snudd seg til da må jeg inn for å ta røntgen av bekkenet sånn for sikkerhetsskyld...

Skrevet

hei;)

har ligget med hodet ned vertfall 6 uker, og nå sist uke fikk jeg beskjed om at hodet har festet seg, og jeg har 8 uker igjen...

har termin 26 november..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...