Gå til innhold

Erfaringer med billigtester?

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Eg har pleid og brukt ClearBlue eggløsningstest, men det kan jo bli dyrt i lengden. Har fått eit klart positivt resultat med dei. Men no har eg prøvd billigtester, og er litt usikker på resultatet. Begynnte å teste nokre dagar før eg trudde el skulle komme, og fekk ein svak strek. Denne blei sterkere for kvar dag, og etter tre dager var den nesten like sterk som kontrollstreken. Dagen etter hadde eg eit lite stikk i eggstokken. Streken var svak den dagen og neste dag var det ingen skyggestrek ein gang.

I bruksanvisninga står det at streken skal være like sterk, eller sterkere for å vise LH-stigning.

Kan dette være feil? Kan eg ha hatt el? Andre som har hatt like erfaringer med desse testane, og hatt el?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10509198-erfaringer-med-billigtester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg testet for første gang i går med cb dig eltest, og fikk positivt resultat. testet også med billigteststrimmel i samme urinen(tisset på glass) og den var ikke positiv i det hele tatt. skjedde det samme i dag. jeg har brukt billigtester flere ganger,men har aldri fått så sterk teststrek som kontrollstreken, og for å være positiv skal den til og med være sterkere.

men jeg vet ikke om cb testen er riktig heller, står jo at de med pcos(noe jeg har) kan få misvisende resultat. dette er min andre mnd på pergo, og på ul i går sa gynekologen at han ikke trodde jeg kom til å få el denne gangen pga dårlig "flow" eller noe sånt. men jeg skulle teste med eltester og visst de ikke slo ut innen mandag skulle jeg ringe. dersom de slo ut skulle vi ha sex de dagene. nå har de jo slått ut, og vi har hatt sex, men vet ikke om jeg kan stole på de. andre med pcos som har erfaring med cb dig testing?

jeg har forsøkt å tempe, men det virker ikke på meg, er så veldig store variasjoner for hver dag.

takk for svar:)

Dei gangene eg har brukt cb el-test, har eg fått positivt ca når eg trudde eg skulle ha el. Pluss at eg har kjent litt stikking i eggstokken. To veker etterpå har eg fått mens. Håper du har hatt el då:)

Ang. billigtester kan eg kanskje tolke at den var "positiv" siden streken blei sterkere og så forsvann, sjølv om bruksanvisninga seier noko anna. Får berre kryssa fingrane på at mensen ikkje kommer om to veker, og at eg blir gravid:)

jeg har brukt en del billigtester og aldri funnet hverken el eller positivt svar på graviditetstest. Men med en gang jeg byttet til clb. så var det utslag. Prøvde også en av de billige etter positiv clb. test og den slo ikke ut for meg.

Så for meg blir det dyrt men vell verdt det når du finner el.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...