Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hei Min mann har tidligere hatt kreft som dessverre har medført at han er blitt steril. Han har tidligere frosset ned sæd. Nå er det ikke lenge til vi har tenkt å forsøke oss på å få barn. Noen som kan forklare meg hva IVF er? Hvordan går man frem? Hvor mange forsøk med IVF holder et glass med nedfrossen sæd? Noen som har opplevd noe lignede? Jeg er svært takknemlig for svar! Hilsen
med baby nr 4 i magen Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Det finnes mye info på nettet på de aktuele klinikkene, blir vel offentlig siden dere er i en slik situv. Når det er frossen sed blir det antagelig tint og injensjert, eller va det heter. slik att en er sikker på att eggene blir befruktet. Kommer vel ann på hvor mange egg du klarer å ruge fremm da...Så blir de satt inn og resten av embroyene frosset tror jeg
aagder Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Hei! Her har du enda et svar på innlegget ditt. Ingen spesialist, men svarer så godt og enkelt jeg kan. Ved IVF-behandling får du nok hormonbehandling først for at du skal dyrke frem flere egg. Legen tar ultralyd for å sjekke hvor mange egg du får, og når han sier ok tar du ei eggløsningssprøyte. Halvannen dager etterpå tar sykehuset ut de eggene de kan, og forhåpentligvis blir alle eggene befruktet av den opptinte sæden. 2 dager etterpå setter de inn et egg eller to igjen, og de befruktede eggene som ikke settes inn blir lagt på frys så dere har til flere forsøk. Lykke til! Kjempe spennende!
Vugge Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Hei hei =) Her kjente jeg meg igjen Min samboer har også hatt kreft, og frosset ned. Vi har akkurat satt inn egg nå, og kan hvertfall si at selv om det hadde vært frosset i 13 år, var det like fint. Skal prøve å svare deg Det dere må gjennom da er ICSI. Ta kontakt med lege for å få henvisning til den aktuelle klinikken. (Ventetid) Da får man time på det sykehuset som er aktuelt, og du begynner da på hormonbehandlinger, for å (kort sagt) kontrollere syklusen din. Det består av nesespray og sprøyter i noen uker. Så er det time på sykehuset for å ta ut eggene dine, og befrukte disse med din manns sæd. Dette gjøres i lab. Dette blir lagt i varmeskap og 2 dager etter drar du tilbake og får 1 eller 2 av disse eggene satt inn igjen. Så er det bare å vente 2 uker på positiv grav.test. Man vet aldri hvor mange forsøk man har per "glass", men kan si ut ifra meg selv.. Min samboer hadde 4 "glass" (strå) fordelt på 2 dager. Av disse ble 1 tint opp, og iogmed jeg fikk produsert 11 egg, ble alle befruktet, og 5 av disse ble vellykket. Det ene egget har de nå satt tilbake i meg, og frosset ned de siste 4 =) Håper dette svarte noen av spørsmålene dine, men søk litt rundt på nettet på ICSI og du finner en del. Ikke nøl med å spørre her heller. Har fått masse hjelp av jentene her selv Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå