*-* Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Har fått resept på synarela fra Ullevål nå og skal i gang om en uke. Gruer meg litt, men blir godt å komme i gang. Det står i brevet at man ikke skal ha ubeskyttet sex de siste tre ukene før man begynner på synarela, men det visste ikke jeg og det har jeg jo hatt. Hadde nettopp eggløsning og sex... Skal jeg si fra om dette på sykehuset? Ikke at jeg tror det er noe fare, har jo ikke blitt gravid til nå, men hvorfor er det viktig? Har jo lest om noen som har blitt gravide under spraying. Kan det skade barnet? Blir forsøket stoppet om sykehuset får vite det? Hmm, kan ikke så mye om dette kjenner jeg...
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Hei ) Jeg har aldri vært avholdende før spraystart- og det har aldri stått i skrivet mitt fra klinikken heller. Praksis ved st.olav hvor jeg holder til er at man tar gravi-test før man begynner å stikke sprøyter,for å evt avkrefte/bekrefte en graviditet. Så var jeg deg hadde jeg startet på sprayen med god samvittighet.Det sies at sprayen ikke vil skade en evt graviditet. Ønsker deg lykke til med behandlingen! Hilsen
Madame Prompadour Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Hei! Vi var forsiktige i ukene før sprayen men visste ikke at vi skulle ha vært det når jeg gikk på sprayen også, så jeg fikk beskjed av sykehuset om å ta en test for å være sikker på at det ikke er noen graviditet på gang. Når du begynner på sprayen øker først sjansene dine til å bli gravid, for deretter å gå ned etter noen dager. Men ettersom jeg forstod ville ikke slimhinnene bli tynne nok ved et eventuelt svangerskap. Kjør på sier nå jeg - vi prøvere bruker så mange tester i løpet av prøveperioden allikevel - eller hur? Klem
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 ) Og baby i magen er jo målet..... )
natasja Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Jeg gikk på merket seprecur. Jeg hadde brukt nesespary i 12 dager da jeg fikk mestruasjon. Dette er forventet og ett tegn på at sprayen virker. Jeg blødde i ca 5 dager som er normalt. Men noen dager senere begynnte jeg å blø igjen og dette var veldig nært når jeg skulle begynne med sprøyter. Kunne lese i papirene at man ikke kunne begynne på de når man hadde en uforklarlig blødning. Tok kontakt med rikshospitalet og måtte ned dit for blodprøve og ultralyd. Beskjeden var at jeg var gravid. Beklageligvis stoppet jeg ikke å blø, og ved neste kontroll var det ingen tegn til graviditet. Jeg var selvfølgelig fortvillet. Spurte legene om sprayen hadde skyld i at jeg mistet, men fikk beskjed at hvis den hadde den effekten var det jo ingen som kunne begynne på spray.... Jeg kan ikke huske å ha lest at man ikke skulle ha sex før man begynnte på spray.
*-* Skrevet 29. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2007 Tusen takk for svar! Det var godt å høre. Selv om jeg ikke tror det er noen mulighet for å bli gravid nå akkurat. Men det hadde jo vært fantastisk hvis det hadde skjedd. Stussa litt fordi det sto i brevet at man MÅ ikke ha ubeskyttet sex, virkelig med uthevet skrift, og så har jeg lest andre steder at det ikke gjør noe. Kan det kanskje være forskjeller på spray-typer også? Men da kjører jeg bare på uten å si noe. Ville vært forferdelig hvis man plutselig hadde blitt gravid og så skadet barnet. Man klarer jo liksom ikke å slippe tanken på at man kanskje kan bli gravid hver måned selv om det aldri skjer noe likevel. Men da tenker jeg ikke mer på det. Uff, gru-gleding nå er vel rette ordet... Må prøve å få opp optimismen her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå