minus232 Skrevet 28. september 2007 #1 Del Skrevet 28. september 2007 Hei. Jeg er en jente på 23 år. Min samboer og jeg ønsker oss et barn til. Jeg har fra et tidligere forhold en sønn på 2 år. Men det er et stort problem her. Jeg er livredd for å legge på meg under dette svangerskapet. Under min siste graviditet gikk jeg opp 23kg. Og veide 94 kg når jeg fødte. Jeg har slitt veldig for å gå ned i vekt igjen, men etter et møte med min fastlege fikk jeg reductil og har nå gått ned mange kg og veier i dag ca 60kg. Jeg stortrives med kroppen min og har aldri vært så smal som nå. Min samboer ønsker seg virkelig et barn til og jeg ønsker jo dette jeg også, men hver gang vi prøver så får jeg panikk og kjøper meg en angrepille for jeg begynner å tenke på vektøkning med en gang. Jeg vet egentlig ikke helt på hva jeg lurer på. Kanskje bare råd fra dere om hvordan jeg ikke skal gå så mye opp i vekt, finnes det noen kosthold program som man kan følge. tror dere at jeg vil gå opp så mye som sist uansett. Jeg vet jeg kommer til å være helt manisk under dette svangerskapet når det gjelder vekt, noe jeg ikke ønsker. Jeg vil slappe av og nyte den fantastiske tiden jeg har i møte, noe jeg vet er det beste for fosteret og meg. Men jeg må få en bekreftelse fra noen som kan dette her med sangerskap og vekt før jeg kan senke skuldrenen og tenke på det som heller er positivt med det og gå gravid. Mvh meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10507736-gravid-og-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miba;-> Skrevet 25. oktober 2007 #2 Del Skrevet 25. oktober 2007 kjære deg! Du har din erfaring fra ditt første svangerskap sterkt i minne, men du trenger ikke å bli like stor denne gang hvis du er obse på kostholdet ditt under evt. et nytt svangerskap. jeg er også livredd for å bli for stor, 1 gang la jeg på meg ca 27 kg!! 2 gang la jeg på meg ca 12 men det var mye pga vann i kroppen de siste 2,5 mnd av Sv. I fjor slanket jeg bort over 22 kg og var kjempe stolt!( var overvektig da jeg ble svanger2 gang) men nå har jeg lagt på meg 11 av de kg jeg tok av og jeg er bare i 1.trisemester.altså har jeg lagt på meg før jeg ble gravid for 3 gang. nei dette er ikke enkelt, spesielt når man får kommentarer som : kanskje du ikke bør legge på deg så mye denne gangen.Rompa di var jo like brei som ei låvedør sist gang..... men det skal finnes hjelp også for oss som er gravide," Libra "har et eget opplegg for gravide og damer som ammer. Det er jo et tips! Lykke til!!! :-> Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10507736-gravid-og-vekt/#findComment-10733157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Del Skrevet 26. oktober 2007 Først og fremst. Gratulerer med vektnedgangen:) Du må jo ha vært kjempeflink. Forstår at det skremmer. Skremmer meg også. Hadde 4 kilo pluss etter første svangerskap (la på meg over 20 kg tror jeg), og nå etter 2 har jeg 8 pluss, og er redd for å være gravid igjen, for da har jeg 8 kg fra før av når jeg begynner på dette svangerskapet. La på meg nye 20 kg svangerskap nr 2 også. Så sannsynligvis hvis du ikke er aktiv og spiser sunt så er nok risikoen for at du legger på deg like mye tilstede. Selv skal jeg gå på grete roede kurs eller noe, for å være sikker på at jeg verken får i meg for lite eller for mye. OG så skal jeg være så aktiv jeg klarer. På slutten sist gang var jeg så stor og det var så ubehageligt, mye vann i kroppen etc, og tror jeg hadde en begynnende svangerskapsforgiftning også, og selv om det ikke er kjekt å styre og mase med mat og vekt under svangerskapet, så er det for de fleste ikke helt bra å legge så enormt på seg. For min del fikk jeg også en 600 gr større unge denne gang.... Vil helst ikke ha større:) Lykke til. Tror du klarer dette kjempefint jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10507736-gravid-og-vekt/#findComment-10741386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå