Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hei Eg har ei jente på 2 måneder som har problemer med innsovingen. Vi har prøvd alt vi har kommet på. Hun sovner på min mage eller når vi bærer henne i søvn men så fort vi legger henne ned i voggen så våkner hun og skriker. Hun er ikke glad i smokken så den er det ingen hjelp i. Hun sover godt på natten men litt urolig på dagen. Sover ikke mer en max 1 time om gangen på dagen Er det noen som har noen gode råd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Min er 2 mnd. oxo. Jeg legger meg med han om kvelden, han sovner med puppen, sover ved min side hele natten. Så snart jeg viker fra han, våkner han og hylskriker. På dagen sover han i vogna....viss vi triller....elllers er det hyl og skrik, og det eneste som er hjelp i er pupp. Han legger godt på seg, så det er ikke snakk om at han får for lite mat. Tror de trenger nærhet og varme når de er små små. Kan være slitsomt iblant, men jammen er det kos og =) Så fra meg kom det ikke noen gode råd, men svarer da du skal vite at du ikke er alene. Pris deg lykkelig over at hun sover på natten.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Hei Takk for svaret. Det er ingen som eg kjenner som har problemer med innsovingen. Så det var godt at eg ikke er alene. Ja eg er glad hun sover om natten og i sin egen seng. Hun legger også godt på seg. Hun sover med meg fra kl 8.30 til vi står opp ca kl 10. Så eg kan vel egentlig ikke klage
Linda-Kristin=) Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 her pakker vi mini inn i dyna si, slik at han får det lunt og godt rundt seg! så får han smokken og så vugger pappaen han litt til han sovner... men det er kanskje en uvane med den dyna da... :/
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 vi har hatt mye problemer med dette vi også.. hun er nå 4mndr og det begynner å bli bedre. men det er fortsatt slitsomt. når hun blir veldig overtrøtt må hun vugges i søvn.. men når jeg legger hun til riktig tid kan hun sovne ved siden av meg med smokken i munnen. deretter løfter jeg hun over i sin egen seng.. og vanligvis har hun da sovet hele natten der. men i det siste har hun begynt å sove så urolig.. hun våkner mange ganger om natten. så føler at jeg ikke får sove ordentlig ut! men jeg tror nok mange gjør feilen i at de holder barna oppe lenger enn de egentlig orker. så når barnet da skal sove sent på kvelden er det så overtrøtt at innsovningen blir ekstra vannskelig. prøv å kanskje legge babyen litt tidligere og se gjerne etter tegn på om h*n er trøtt.. lykke til..
heldigec Skrevet 26. oktober 2007 #6 Skrevet 26. oktober 2007 Først og fremst så vil jeg si at det pleier å gå seg til etter hvert. Rundt 3 mnd alder vil hun bli lettere å legge antagelig og det vil bli slutt på urolig barn på dagtid. Hadde samme problem med min jente og "løste" det ved å gi henne mme på flaske i sengen hennes (blir egentlig som å amme i søvn bortsett fra at hun blir liggende i egen seng). Ammer vanligvis, men gir altså mme på kvelden. På den måten vet jeg at hun tar flaske samt at mme gjør at hun sover litt lenger om natten også. Og hun sovnet ofte med flasken i munnen. Dette bør man dog ikke fortsette med for lenge, men bare til rundt 3 mnd når ting begynner å gå seg til. Da bør hun lære seg å sovne uten flasken i munnen.... Hadde også smokke-nekt (prøvde hver dag i nesten 3 mnd), men plutselig etter 3 mnd så tok hun den og nå blir flasken erstattet med smokken for å sovne. Fantastisk! Plutselig sover hun 3 timer i vognen på dagtid (mot max 45 min tidligere) Introduserte også et veldig mykt kosedyr med mye pels som hun snur seg mot når hun sovner. Mine tips er at: 1. Prøv med flaske (med mm eller mme) 2. fortsett å legge henne i egen seng 3. bruk gjerne en sovepose som du fester i sengen (veldig lurt når hun begynner å snu seg, samt unngår at hun sparker av dynen) 4. Lag et rede rundt hodet hennes med en myk bamse på ene siden 5. fortsett å legge henne som vanlig på dagtid - ute. Etter hvert vil hun sove lenger. 6. pass på at du har gode rutiner rundt leggetid men mitt beste "råd" er at det kommer til å gå seg til. Det er min (og mange andres) erfaring at plutselig rundt 3 mnd alder så opplever du at ting blir litt enklere. Ikke gi opp. Om det skulle vise seg at hun ikke blir bedre etter hvert så finnes det en effektiv metode som jeg er veldig tilhenger av - Ferber. Den er debattert mange ganger her, så du kan jo se....Har vært super-effektiv hos oss ved både natt-avvenning og sovne-selv-på-kvelden. Men da må du vente til rundt 5-6 mnd alder.
heldigec Skrevet 26. oktober 2007 #7 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg glemte noe viktig: Prøv å legge henne tidligere (gradvis). Kan hende hun er overtrøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå