Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 pumper meg med den, men får bare ut tilsammen 40 milliliter fra begge brystene... ennå jeg har masse melk!! noen som har tips til hvordan det skal komme litt mere melk når jeg pumper? er jo så irriterende å få ut så lite....
trollet66 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Begynn med å legge på varme omslag(risposer eller lignende) 5-10 minutter før amming. Du kan gjerne drikke noe varmt i forkant bare ikke kaffe(kaffein kan ha negativ effekt på utdriving) Vær sikker på at du har tid til å sitte ned, altså inge forstyrrelser i form av barnegråt etc, (samme negative effekt på utdriving.) Begynn pumping med løse kjappe tak slik som baby gjør, for å stimulere utdrivingsrefleksen, du kan eventuelt stryke motsatt brystknopp samtidig for stimulans. Når melka begyner å renne kan du massere brystet i takt med pumpingen, ikke for hardt bare. Bytt i mellom brystene noen minutter på hver, se til at du får flere utdrivingsreflekser 2-3 f.eks beronede på hvor mye melk som er igjen i brystene. Vær avslappet, varme hender. Det vil ta litt lengre tid i begynelsen, emn ettersom du blir ¨venn¨ med pumpen og får dreisen så går det kjempefort. Sliter du fortsatt med utdriving, kan du be legen om resept på nesespray for å ¨booste¨ den, til å begynne med! Lykke til!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Jeg bruker nesesprayen, og d funker godt d. Syntocinon heter den.
@nne p@ l@nne Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Få babyen til å suge på det andre brystet. det hjelper for meg.. Litt kronglete i begynnelsen, men det går med litt trening!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå