simsone Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg ligger her å ser på det skjønne nurket vårt som er 3 uker gammel i dag- som vi hadde bestemt skulle hete Tristan. Samboeren min begynner å tvile. Jeg ønsker fortsatt Tristan+et mellom navn. Den andre gutten vår heter William Arctander. Jeg tenkte: TRISTAN LEANDER TRISTAN EMI`L (MED LANG I) TRISTIAN TRISTAN MICHAEL ANDRE NAVN: Dette liker vi begge kanongodt: LIAM (men dette blir vell for likt med William-det slutter jo likt???) Eller EMIL- med lang i..+ ET MELLOMNAVN- FORSLAG????? NOAH IBEN HJELP MEG Å RANGER/KOM MED FORSLAG- TAKK:):)
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Gratulerer med gutten! Liam synes jeg er altfor likt William. Tristan med enda et navn synes jeg blir litt vel voldsomt. Iben er for meg et jentenavn Synes Emil er det beste navnet av forslagene dine. (Men du kan vel strengt ingen innflytelse på hvor folk skal legge trykket når de uttaler navnet...)
Lurvehette Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Tristan Daniil, eller Tristan Danil. Er ikke så vanlig det, men kjempefint navn. Danil er mittfavorittnavn for tiden, sammen med Tristan, Eskil og Timian.. Lykke til:)
Nummer tre <3 Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Iben ER et jente navn, det er dansk
simsone Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 Heisann og takk for input:)Hvor har du hørt om navnet daniil/danil? Kjekt ø høre at det er ditt favorittnavn- Tristan. Mange reagerer på det og sier at det er så TRIST....Hva synest du om Tristan Emil (uttal med lang i)
simsone Skrevet 28. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2007 Hei og takk for svar:)Emil med lang i... skrivest ikke det Emi`l (appostrof)?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Jeg likte best Tristan Emiil. Men Emil med lang i skrives Emiil. (I alle fall de jeg kjenner som heter det.) Kanskje greit å skrive det riktig...Hvis dere velger det navnet.
simsone Skrevet 28. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2007 Jeg synest det er kjempefint jeg:) De du kjenner som heter Emiil- har de et tilhørende dobbeltnavn?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Den franske varianten av mannsnavnet Emil, skrives EMILE og uttales Emiil. Emiil er neppe en godkjent eller nødvendig norsk stavemåte, det er vel heller slik at Emil uttales enten med kort eller lang i, ut fra sedvane der en bor, eller foreldrenes valg. Liam er en forkortelse/kallenavn/variant av William, så det ville vært litt pussig å gi to sønner "samme" navn, synes jeg. TristIan blir å ødelegge Tristan! Du kan jo gå for Noah Tristan? Men Tristan Leander er jo en perfekt match til William Arctander. Så kan jo vi andre mene hva vi vil om sjangeren
Lurvehette Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Hei.. Tristan er fantastisk fint.. Brukt i Sagaen om Isfolket. Fra den serien har jeg kalt opp mine to barn, Irmelin og Nataniel.. Danil har jeg hørt i ett radiohørespill : Jeg, Robot - stålgrottene.. Likte det kjempegodt. Emil og Emiil er også fine navn... Bruk det du liker, ikke hva andre liker.. Jeg har fått mange kommentarer, særlig på Nataniel, men nå synes alle det er fint. De må bare smatte litt på navnet en stund.. Lykke til:)
Gjest Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Heisann ;-) Må først si at William Arctander var et sterkt og nydelig navn. Liam er et nydelig navn, men er veldig likt William, Liam er jo faktisk de fire siste bokstavene i William. Jeg synes ikke Tristian er så veldig pent, desverre. Synes det blir en tilgjort form for Kristian, et solid og sterkt navn. Ville ikke valgt Iben, kjenner ei søt jente som heter det, og som noen påpekte ovenfor, så "er" det vel i stor grad et jentenavn, og ville ikke utsatt sønnen min for denne "konflikten" som kan oppstod senere i form av mobbing osv... Noah er kjempepoppis, men nydelig, er jo en grunn til at mange velger det! Emil er nydelig, og passer veldig godt sammen med William. William Actander og Emil Aerendil ? Emil Josè ? Emil Leander? Ville valgt et av Emil navnene hvertfall. Men lykke til med navn uansett ;-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #13 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes Tristan Leander klang finest :-) Og Nataniel er også kjempefint (til deg som kalte sønnen din det!). Isfolket er en bra navnekilde-kjempemange fine navn! Vår sønn skal hete Ulvar :-) Og hvis det blir jente neste gang blir det Angelica (og det har jeg ikke tatt fra prinsessen, hehe...), og jenten etter det Linnea.
Vannmann35 Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 Tristan Emil er det navnet som klinger best. Personlig er jeg ikke begeistret for Tristan - det høres trist ut + at jeg forbinder det med den spesielle kunstneren Triztan Vindtorn (http://www.vindtorn.no/) Ellers er Emil Nikolay et fint navn :-)
supergyda Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg håper Tristian var en skrivefeil. Navn som passer til Tristan, la meg se: Hva med Tristan Meliodas eller Tristan Mark, evt. Tristan Arthur? Tristan Richard er selvsagt også et alternativ. Hvis du skal kjøre sagngreiene, så kan du jo gjøre det ordentlig og kalle Tristan opp etter sin far, sin onkel, sin sjef eller han som tonesatte hele dritten. Og hvis Tristan noen gang får en søster, bør hun altså hete Isolde.
supergyda Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes samboeren din høres ut som egn meget fornuftig mann. Du burde høre på ham.
simsone Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2007 Kjenner flere som heter Tristan-samleis Emiil. Så hvorfor skulle jeg kødde?Hva er galt med det???
simsone Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvor du vil jeg...Hva mener du? Kaller ikke opp gutten min Tristan pga isfolket, men fordi jeg liker navnet.Hva mener du kalle opp etter far- onkel - eller tonesatte hele dritten??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå