Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 4 mnd har fått sin første forkjølelse. Det må man vel regne med. Som den korrekte mor gikk jeg på apoteket og kjøpte saltvannsdråper. Men de funker jo akkurat like dårlig på baby som på meg. Eller er det jeg som ikke skjønner hvordan jeg skal gjøre dette? Er det noen spesielll teknikk? Babyen kan jo ikke "trekke inn". Min er iallefall ikke så flink til det :-)

Er jo kjedelig når hun sliter med spisinga pga tett nese. Så i mårra tror jeg at jeg tyr til "skikkelige" nesedråper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd en slik nesesuger etter du har latt dråpene virke litt?

Skrevet

heisann!må bare få si at jeg blir litt irritert når folk altid bare svarer -nesesuger,morsmelk(ikke alle ammer),saltvanns spray/dråper til bebier med skikkelig tett nese.

Jeg har brukt alt dette selv men det funker IKKE på MIN gutt.

Jeg kan anbefale Rhinox nesedråper eller spray i tillegg til nazamer saltvannspray.Først nazamer,så eventuelt nesesuger og deretter Rhinox.Brukes du dette slik det står på pakken og ikke overdriver bruken(bare når det trengs)er det ikke farlig i det hele tatt.

Apotekene hadde ikke seldt det viss det var farlig for babyene og produsenten hadde heller ikke laget dem for barn under 2 år heller.

Norge er et såpass streng land for alt sånn!!!!!

Ikke vær redd for å bruke det viss babyen din ikke får i seg mat eller ikke klarer å sove pga tett nese

Skrevet

ja jeg har store planer om å ty til Rhinox e.l. Men hva er en nesesuger???

Skrevet

Det er noe du lager vakum med. Du plasserer den spisse delen oppi nesen og slipper opp vakumet. Da blir snørra sugd ut. De klarer jo ikke puste ut med nesen slik som vi kan. Ett supert hjelpemiddel! Har vært det her iallefall!

Skrevet

jepp. skal være på alle apotek. selges sikkert også på en del lekebutikker, som har babyavdeling da.

Skrevet

Da skal jeg hanke med meg en sånn en også!

Skrevet

Ville bare si at den vanlige nesesugeren er helt grei, men jeg fikk kjøpt en sånn som de kaller for "jordmorsug". Da har du en slange som du suger på og en slange inn i nesa til baby (får ikke snørr inn i munnen altså, det er et kammer imellom). Den fungerer veldig bra synes jeg, bare et tips! Kjøpte på apoteket, men hun hadde den bak disken. Ellers bruker jeg rinox når det er helt tett, da holder det ofte med bare en behandling. Synes ikke morsmelk og saltvann gjør annet enn å nermest drukne babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...