Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg er så nærsynt at jeg ikke ser klart hvis ting er mer enn 20 cm unna. Uten briller føler jeg mer totalt uten kontroll med omgivelsene. Men jeg ser for meg at briller også kan være i veien under fødselen? Dere som er fryktelig nærsynte, hva gjøre dere? Engangslinser? (jada, jeg vet - "luksusproblem" ;-) )
Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Jeg bruker linser til vanlig, men ville brukt engangs hvis jeg var deg... Men ville kanskje brukt månedslinser bare en måned i forveien, er jo ikke så digg å gå med dem i begynnelsen, så ville hatt litt tid til å venne meg til det, så det ikke blir ENDA en ubehagelig greie under selve fødselen :-)
r r r Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Hvorfor skulle briller være i veien under fødselen? Hadde da brillene på meg hele tiden da nr2 ble født. Er nærsynt og bruker alltid briller. Har overhodet ikke tenkt på dette som et problem. Den eneste gangen jeg har måttet ta av brillene var da jeg skulle ha ks med nr1. Da han var ute kom de jo helt opp til meg med han så jeg fikk se! Tror ikke du trenger bekymre deg for det med brillene!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 jeg syntes de var litt i veien. Hadde ikke tenkt på det på forhånd jeg, og bruker ikke linser så ofte, så jeg bare dro avgårde på føden med brilene jeg:-) Under åpningsriene hadde jeg de på meg, men under pressriene var de vel stort sett av. Og jeg ser "ingenting" uten brillene:-) (-10).Men kan ikke huske at det var noe problem å ikke se godt nok. Eneste da ungen kom ut, så ikke helt klart da, men fikk de fort på når han kom på magen:-) Hvis du er vant til å bruke linser kan det være lurt, men tror du lukker øynene endel under pressriene (husker ikke det så godt), og da kan kanskje øynene bli tørre? Eneste som er verre enn å se dårlig er linser som er "frosset fast" på øynene:-)
...venter... Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Fødselen min tok gangske lang tid, og jeg er glad for at jeg hadde briller og ikke linser på meg. Lå mye med øynene igjen, og da blir det tørt... Var også spesielt greit å ha brillene av da jeg fikk akupunktur. Jeg kan ikke fordra nåler, og uten brillene så jeg ingenting til dem.. Ser at bildene etter fødselen med jenta vår kunne blitt finere om jeg hadde hatt linser, men så jo sliten ut på alle måter uansett. (Liker best å gå med linser til vanlig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå