VilVilVilVil Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hei, trenger litt hjelp av dere her jenter. Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid (3 positive tester + 1 uke over tiden), og er utrolig utrolig glad for det. Men samtidig er jeg utrolig redd... Jeg har nemlig legeskrekk. Begynner å skjelve hvis jeg prøver å ringe legen, kaster opp og skjelver og mister all konsentrasjon når timen nærmer seg. Gjerne en dag eller to i forveien. Så nå sitter jeg her og vet at jeg må gjøre noe snart. Det jeg lurer på fra dere andre gravide er hvor fort man bør kontakte lege og hva de gjør første gang? Hver så snill og svar noen!!!!
Kalama Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Gå til jordmor først. De prater mer med deg, og har bedre tid, enn en lege. Husk at de vet 'alt' om legeskrekk og alt mulig annet av irrasjonelle snåle tanker man får når man er gravid. Hun jeg har er bare en DRØM. Kjempesøt, tillitvekkende, kunnskapsrik, varm, flott. En sånn som man tør å betro seg til om de rareste ting. En jordmor kan sikkert hjelpe deg til rette med din legeskrekk på ettellerannet vis. Det er vel noen tester du MÅ til lege for å ta, som jordmor ikke tar. Men hvis du ikke har en fastlege du er komfortabel med, kanskje jordmor kan hjelpe deg å velge en (kvinnelig) som hun vet av, en som kan være god for deg? Jordmor kan også hjelpe deg hvis du trenger noen *litt mer proffe* å snakke med ang legeskrekken (tenker da på psykolog e.l.). Lykke til!
mamma til 2... Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 jeg var ho legen når jeg var rundt 8 uker på vei..målte blodtrykk,sjekket urinprøve,tok noen blodprøver og tok en GU undersøkelse. ingenting å grue seg til... etter denne gangen var jeg annenhver måned hos lege og jordmor..da var det bare å sjekke urinprøve,jernlager og blodtrykk.. og hjertelyd på barnet:) det er inenting som er ekkelt eller skremmende med det første legebesøket.. Lykk til:) Jeg hadde litt skrekken selv, men det ble en veldig positiv opplevelse for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå