duogjeg og vitre Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hei, jeg er gravid i snart uke 9, og plages med kvalme om dagene. Kvalmen kommer når jeg blir sulten, og det er det som er problemet. Jeg er jo sulten hele tiden. Knapt en time etter jeg har spist, så kommer det - men jeg kan jo ikke spise hele tiden, da må det jo gå ut over vekten. Prøver å drikke mye vann og spise frukt i mellom måltidene. Ellers så har jeg skaffet meg slike reisesykebånd som jeg føler hjelper litt. Andre som har samme erfaring av denne sulthetsfølelse. Trenger jeg mat, eller er det bare et suuuug...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Det er nok bare et sug =) Du er flink som soiser frukt og slik i stedefor ordentlig mat/snop mellom måltidene. Når man er gravid skal man spise for 2, men å spise for 2 = spise dobbelt så sunt ikke i mengde.
M*A*S*H* Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Jeg spiste som en hesteflokk de første 10 ukene - det var det eneste som hjalp mot uvelfølelsen. Jeg spiste for det meste sunn mat, grovbrød med leverpostei og sånn på. Sulten og vektoppgangen roet seg helt etter disse hektiske spiseukene:-) Spis i vei du - men spis små sunne måltider og drikk masse i mellom. Også viktig å holde magen i gang - ellers kan man bli veldig oppblåst.
Solum Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 jeg er også helt super-sulten, føler meg innimellom helt desperat etter mat. går max to timer mellom hver gang jeg må ha noe mat.og som deg blir jeg kvalm/uvel om jeg ikke spiser. ... spiser for det meste sunt, men likevel..... har hatt denne sulten i alle svangerskapene mine, og kiloene går heldigvis bort igjen med ammingen....
duogjeg og vitre Skrevet 28. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2007 det verste er at jeg ikke har lyst på mat, selv om jeg er sulten. Slitsomt ja. Noen som vet når dette gir seg?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 hmm.. med 1 mann så hadde jeg det slik, på en måte. Jeg følte meg super sulten, og lagde til mye mat som jeg skulle spise. tok to bit så klarte jeg ikke mer.. Gikk ned 5 kilo.. og det var så rart. nå er jeg 8 uker på vei, og har det på samme måte nå, gått ned 3 kilo til nå, men prøver og få i meg litt mer denne gangen. Ble så fryktelig svimmel sist gang når jeg ikke fikk i meg nokk mat.. Og siden jeg har en liten en på 7 mnd nå, så går det jo ikke og være svimmel og uggen hele dagen. Men det er vell kanskje ikke det samme, som det du mener?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå