Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Ja, da gir jeg offisielt opp flasker og styr...... Jeg har nå fullammet fra bryst i omtrent en uke og bitteliten legger veldig godt på seg. Han har gått opp 200 gr på de siste 2-3 dagene og det er veldig bra...... Jeg pumpet meg for å se hvor mye jeg fikk ut etter å ha ammet en liten stund og produksjonen har økt betraktelig...... han er blitt 5 uker og har vært gjennom et styr med mamma med blødende bryst, slitsomme søvnløse netter med pumping og vasking/desinfisering av flasker og amming, brystbetennelse, enda mer blødende bryst og lille nurket har forsøkt alt fra mating med kopp, sprøyte, flaske og til og med en natt med nan som tillegg. Han har vært en tålmodig liten krabat og jeg har mange kvelder/netter grått mine modige tårer og ville gi opp men nei, dette skulle vi klare og nå.... endelig! Kan jeg 'kaste flaskene' og bare amme. . Det nytter altså....... om en er sta nok og har en bitteliten tålmodig unge )
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Gratulerer!!! Du har vært utrolig flink! Er jo veldig bra om du kikker inn her innimellom og deler din positive erfaring med andre som sliter.
Labbetøs Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Gratulerer gratulerer! Det er så godt å høre at det hjelper. Du er sikkert til stor motivasjon for mange av de andre her inne som sliter akkurat nå. Selv gikk jeg gjennom en LANG periode med slit, pumping, ammeforsøk, sykehusinnleggelse og tårer (4 mnd ble det). Det kan se utrolig svart ut på det værste, men det er noe i det at natten alltid er kaldest rett før soloppgang. :-) Nå har jeg en blir og fornøyd tulle som fremdeles ammes 5 ganger hver dag (hun er 9 mnd strax). Hun ELSKER puppen, og hikster og gråter nesten om jeg ikke bretter frem fort nok når hun signaliserer puppelyst. Faller hun og slår seg så er det kjempegodt med en liten trøstepupp. Jeg regner med det føles kjempebra å vite at du har kjempet deg gjennon det. Jeg felte i hvertfall lykketårer første gangen hun etter sliteperioden lå rolig og koste seg med puppen. Kos deg i tiden fremover. Det fortjener du. :-)
Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Tusen takk for oppmuntrende svar :-) Jeg kan forhåpentligvis stille opp som hjelp og med bittelitt forståelse til dem som virkelig behøver det akkurat nå..... det er jo så utrolig kjekt når det fungerer da..... men så utrolig demotiverende og slitsomt når det ikke gjør det. Det er tøft, og ikke bare bare.... å høre fordømmelsen i stemmen fra andre som aldri har hatt det samme problemet. Alle bør fokusere mest på den gleden det tross alt er med et lite barn, et lite nurk som er totalt avhengig av deg enten du bruker ammetillegg, pumper eller brystmater. Jeg må jo bare si det, for en glede der er å få det til endelig..... også den kosen det faktisk kan være da :-) Jeg stikker nok innom både titt og ofte, og retter en liten takknemlig tanke til dem som stiller opp med hjelp her inne også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå